45 minut + domácí práce
1) Krátká rozehřívací aktivita: Vyzveme žáky, aby napsali/nakreslili, co je podle nich symbolem Paříže, bez čeho by si Paříž neuměli představit. Po minutě jejich odpovědi zaznamenáme na tabuli, dá se předpokládat, že Eiffelovka bude dominovat.
Upozorníme, že tomu tak nebylo vždy.
2) Pustíme film: http://www.slavne-dny.cz/episode/680875/den-kdy-byla-otevrenaeiffelova-vez-6-kveten
3) Položíme žákům otázky:
4) Rozdáme PL s obrázky slavných kontroverzních evropských staveb s otázkou: „Líbí se vám tyto stavby? Proč ano? Proč ne? Co je podle vás jejich účelem?“
5) O žákovských odpovědích společně diskutujeme, důvody pro a proti necháme žáky psát na tabuli.
6) Zadáme domácí úkol: Nakreslete, namalujte, vyrobte návrh nové dominanty obce, v níž žijete, a připravte si řeč, v níž smysl i podobu nové stavby obhájíte.
7) Žáci představí své projekty, výsledky práce vystavíme ve třídě.
Probíhá během aktivity několikrát formou diskuse, závěrečná úkolem 7.
Kapitolu Den, kdy byla otevřena Eiffelova věž z cyklu Slavné dny pro střední vzdělávání najdete na http://www.slavne-dny.cz/episode/680875/den-kdy-byla-otevrena-eiffelova-vez-6-kveten včetně příloh.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Slavné dny.
Ostatní články seriálu: