Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a jeho psychika
>
Sebepojetí, city, vůle
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Vzdělávací obor
Všechny
Jazyk a řeč
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Sebepojetí, city, vůle
Očekávaný výstup
Všechny
Odloučit se na určitou dobu od rodičů a blízkých, být aktivní i bez jejich opory
Uvědomovat si svou samostatnost, zaujímat vlastní názory a postoje a vyjadřovat je
Rozhodovat o svých činnostech
Ve známých a opakujících se situacích a v situacích, kterým rozumí, ovládat svoje city a přizpůsobovat jim své chování
Vyjádřit souhlas i nesouhlas, říci "ne" v situacích, které to vyžadují (v ohrožujících, nebezpečných či neznámých situacích), odmítnout se podílet na nedovolených či zakázaných činnostech apod.)
Uvědomovat si své možnosti i limity (své silné i slabé stránky)
Přijímat pozitivní ocenění i svůj případný neúspěch a vyrovnat se s ním, učit se hodnotit svoje osobní pokroky
Prožívat radost ze zvládnutého a poznaného
Vyvinout volní úsilí, soustředit se na činnost a její dokončení
Respektovat předem vyjasněná a pochopená pravidla, přijímat vyjasněné a zdůvodněné povinnosti
Zorganizovat hru
Uvědomovat si příjemné a nepříjemné citové prožitky (lásku, soucítění, radost, spokojenost i strach, smutek, odmítání), rozlišovat citové projevy v důvěrném (rodinném) a cizím prostředí
Prožívat a dětským způsobem projevovat, co cítí (soucit, radost, náklonnost), snažit se ovládat své afektivní chování (odložit splnění svých osobních přání, zklidnit se, tlumit vztek, zlost, agresivitu apod.)
Být citlivé ve vztahu k živým bytostem, k přírodě i k věcem
Těšit se z hezkých a příjemných zážitků, z přírodních i kulturních krás i setkávání s uměním
Zachytit a vyjádřit své prožitky (slovně, výtvarně, pomocí hudby, hudebně pohybovou či dramatickou inprovizací apod.)
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(62)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
62
položek
Zpět
1
...
1
2
3
4
5
6
Další
Předškolní vzdělávání
12. 6. 2007
0x
12978x
Vítej u nás, netopýre!
Pod tímto názvem se skrývá jeden z tematických bloků školního vzdělávacího programu, který je zaměřen na poznávání živé a neživé přírody. Naším hlavním partnerem v tomto projektu je Ochrana fauny…
Předškolní vzdělávání
16. 1. 2007
0x
18781x
Vánoční těšení pro radost
Cílem tematického celku je především vytvoření dárečků pro rodiče. Současně s tím je naším záměrem probudit v dětech chuť obdarovávat lidi z blízkého okolí, rozvíjet dětskou jemnou motoriku a…
Předškolní vzdělávání
20. 12. 2006
0x
21146x
Učební plán školy v přírodě
Cílem je vést děti k lásce k domovu, přírodě, seznamování se s novým prostředím, vytváření zdravých životních návyků, upevňování tělesné zdatnosti, k podpoře kamarádství, toleranci, rozvoji…
Předškolní vzdělávání
29. 5. 2006
0x
23358x
Hrajeme si s modelínou
Příspěvek je metodickým návodem, jak pracovat s modelínou v mateřské škole. I když je zaměřen pouze na činnosti a cíle výtvarné výchovy, je zřejmé, že se v rámci motivace a navazujících doplňkových…
Předškolní vzdělávání
24. 11. 2005
0x
13748x
První dny ve školce
Tento integrovaný blok pomáhá dítěti s adaptací na nové prostředí, podporuje ho ve vytváření a získávání schopnosti přizpůsobit se změně jakou pro něj je vstup do mateřské školy. Tento blok byl…
Předškolní vzdělávání
21. 11. 2005
0x
15284x
Šel medvídek do školky
Prostřednictvím hračky (maňáska) pomáháme dětem s adaptací na změnu v jejich životě, jakou je vstup do MŠ.
Předškolní vzdělávání
21. 11. 2005
0x
11874x
Kdo nám pomáhá
Uplatněním situačního učení byly dětem poskytnuty srozumitelné ukázky ze života postižených. Stěžejním cílem bylo vytváření prosociálních postojů (respektu, tolerance, rozvoj sociální citlivosti a…
Předškolní vzdělávání
2. 11. 2005
0x
25195x
Já, ty - každý jsme jiný
Jedná se o krátkodobý projekt, který vznikl na základě pozorování a má dlouhodobý přesah. Je možné na něj navazovat a vracet se k němu až do konce školního roku.
Předškolní vzdělávání
5. 9. 2005
0x
18672x
Kdo jsem
<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Tento integrovaný blok podporuje dítě v získávání schopnosti řídit své chování, napomáhá mu v jeho vznikajícím sebehodnocení, kultivuje jeho mravní…
Předškolní vzdělávání
28. 6. 2005
0x
26916x
Příchod zimy s příjezdem svatého Martina
<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Seznámení dětí, jejich rodičů i širší veřejnosti s lidovými tradicemi spojenými se změnami spjatými s příchodem zimy - příjezdem sv. Martina na koni…
Předškolní vzdělávání
8. 3. 2005
0x
34001x
PRÁZDNINY JSOU ZA NÁMI
<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Záměrem projektu je přiblížit dětem změny v přírodě s odcházejícím létem a opětovné sjednocení dětského kolektivu po prázdninách, získání pocitu…
Předškolní vzdělávání
7. 12. 2004
0x
30107x
Výtvarné čarování na téma Hračka
<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Prostřednictvím tématu Hračka v životě dítěte se zaměříme na rozvoj výtvarných dovedností. Budeme postupovat dle osvědčených metodických řad, od…
Zobrazeno
12
z
62
položek
Zpět
1
...
1
2
3
4
5
6
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky