Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (26)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 26 položek
Gymnaziální vzdělávání
21. 9. 2011 0x 12094x
Rozhovory s obrazy/ Galerie jako otevřený prostor inspirace/ František Vízner a Otto Prutscher
Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních…
Gymnaziální vzdělávání
10. 8. 2011 0x 11921x
Výukový program Moravské galerie v Brně/Oděvní design inspirovaný architektem Jurkovičem
Moravská galerie v Brně se dlouhodobě věnuje vzdělávacím aktivitám v galerii. Výukové programy v Moravské galerii v Brně jsou připravovány k aktuálním výstavám, stálým expozicím, jednotlivým…
Gymnaziální vzdělávání
3. 8. 2011 1x 14236x
Rozhovory s obrazy/galerie jako otevřený prostor inspirace/Otto Gutfreund a Emil Filla a Martin Vinazer
Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních…
Gymnaziální vzdělávání
14. 2. 2011 0x 12984x
Místo ke snění – animovaný film
Ukázka maturitní práce z výtvarné výchovy, která vznikla na gymnáziu Jana Nerudy v Praze pod vedením Mgr. Simony Svatošové, je komentována Matějem Smetanou, který ji uvádí do kontextu výtvarného…
Gymnaziální vzdělávání
17. 9. 2010 2x 16524x
Moravská lidová zpěvnost v nových souvislostech – 2. část
Příspěvek představuje ideová východiska a metodické přístupy uplatněné v projektu zaměřeném na poznávání a osvojování kořenů moravské lidové zpěvnosti. Toto směřování tak může být přínosným podnětem…
Gymnaziální vzdělávání
16. 9. 2010 1x 14874x
Moravská lidová zpěvnost v nových souvislostech – 1. část
Příspěvek představuje ideová východiska a metodické přístupy uplatněné v projektu zaměřeném na poznávání a osvojování kořenů moravské lidové zpěvnosti. Toto směřování tak může být přínosným podnětem…
Gymnaziální vzdělávání
15. 9. 2010 0x 17027x
Virtuální hospitace - Výtvarný obor: Rituál
Žáci definují pojem rituál, vysvětlují jeho roli v životě člověka z hlediska historického i současného. Poté žáci realizují svůj vlastní rituál, např. formou výrazového tance. Tato virtuální…
Gymnaziální vzdělávání
9. 4. 2010 0x 16674x
Poznáváme své město
Interaktivní činnost v rámci předmětu Dějepis (předmětu Mediální výchova, pokud je ve škole zaveden), kdy po dobu čtyř vyučovacích hodin žáci poznávají historii svého města v celistvosti i v…
Gymnaziální vzdělávání
11. 3. 2010 0x 7545x
Navrhni svůj ekodům
Možnost využití tematiky zelené architektury, která klade největší důraz na minimalizaci negativního vlivu budov na životní prostředí, ve vyučování.
Gymnaziální vzdělávání
1. 2. 2010 3x 21338x
Virtuální hospitace - Výtvarný obor: Expresivita a racionalita v malířství postimpresionismu
Žáci experimentují s vlastními výtvarnými postupy na základě porovnání své drobné malířské studie krajiny s digitálními fotografiemi a na základě získaných poznatků o principech postimpresionistické…
Gymnaziální vzdělávání
27. 11. 2009 1x 19397x
Velké zámořské objevy v 15. a 16. století
Kombinovaná činnost žáků v rámci předmětu Dějepis. Blok 4 vyučovacích hodin, ve kterém se žáci při práci s texty, internetem a obrazovým materiálem (včetně map) seznámí s historií zámořských objevů v…
Gymnaziální vzdělávání
5. 5. 2009 0x 9770x
Mozartovské kvarteto
Příspěvek představuje metodu, jak se studenty příjemně a zajímavě zopakovat základní životopisné údaje o W. A. Mozartovi
Zobrazeno 12 z 26 položek