Odborné články Články s klíčovým slovem „práce s informacemi“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
práce s informacemi
Články (29)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 29 položek
Základní vzdělávání
7. 5. 2024 0x 1065x

Kdo byl kdo

Žáci při přípravě hádanky zaměřené na odhalení historické osobnosti českých dějin pracují s vyhledanými informacemi, posuzují jejich významnost a vybírají klíčová slova, která danou osobnost…
Gymnaziální vzdělávání
1. 9. 2022 0x 1523x

DigCompEdu 6.3: Tvorba digitálního obsahu

Příspěvek se soustředí na téma kreativity a jejího vztahu k digitálním technologiím. Ukazuje se, že i když jsou teoretické perspektivy lákavé, tak aplikace jednotlivých konceptů není jednoduchá a…
Gymnaziální vzdělávání
9. 6. 2022 0x 1018x

DigCompEdu 3.1: Vyučování

Článek se soustředí na myšlenku Daniela Churchilla, že existuje rozdíl mezi učením zaměřeným na učitele a učením zaměřeným na učení. Jako spolutvůrce edukace nabízí druhý přístup nové perspektivy…
Gymnaziální vzdělávání
26. 1. 2022 0x 3035x

Online encyklopedie jako zdroj informací

Článek se věnuje možnostem využití online encyklopedií ve výuce a jejich posouzení z hlediska kvality hesel. Upozorňuje na silné i slabé stránky těchto zdrojů a ukazuje konkrétní příklady, které může…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2021 0x 1737x

Nelineární práce s informacemi

Lidský mozek pracuje s informacemi nelineárně, využívá asociace a možnosti vidět souvislosti v širším celku. V článku nastíníme základní východiska, témata, ale i konkrétní nástroje, které umožňují…
Gymnaziální vzdělávání
18. 11. 2021 0x 1573x

Praktické podněty k organizaci informací: tvorba vlastních digitálních (mediálních) knihoven

Organizace (či management) informací je jednou z kompetencí, která vytváří určité jádro informační či digitální gramotnosti, ale současně se jí věnuje ve škole poměrně malý prostor. Je to něco, co…
Gymnaziální vzdělávání
5. 10. 2021 1x 5553x

Zajímavé nástroje na práci s textem – analytické nástroje

Článek se zaměřuje na méně obvyklé nástroje pro práci s texem v rovině analýzy, ať již kvalitativní, nebo kvantitativní. V současnosti dostupné online nástroje (Voyant Tools, Lexos, Verview, …)…
Gymnaziální vzdělávání
2. 9. 2021 0x 8676x

Jak číst a zpracovávat digitální (odborné) texty s využitím technologií

Článek se zaměřuje na možnosti využití vybraných nástrojů pro aktivní práci s textem. Tedy na možnosti anotačního chování podporujícího zpracování odborných, historických a dalších textů v…
Gymnaziální vzdělávání
26. 8. 2021 0x 6489x

Reflexe vlastní vědecké praxe ve středoškolském prostředí: deníky, portfolia a další evidence

Článek se věnuje nástrojům a postupům, které je možné použít v rámci rozvoje vědecké gramotnosti u středoškolských studentů. Popisuje možnosti využití výzkumných deníků či portfolií pro individuální,…
Gymnaziální vzdělávání
29. 6. 2021 0x 11495x

Argumentace a argumentační fauly jako nástroj pro hodnocení informací

Článek se zaměřuje na některé argumentační fauly a způsob konstrukce argumentu jako na důležitý prvek v hodnocení kvality a důvěryhodnosti zdrojů. Ukazuje, že cílem korektivní diskuse je snaha o…
Gymnaziální vzdělávání
28. 6. 2021 0x 6635x

Jak hodnotit informace: kdo je autoritou a jak s ní pracovat

Existence autorit je nesporně velkým sociologickým tématem. Nás bude ale zajímat především to, jakým způsobem mohou autority vstupovat do práce s informacemi. Zaměříme se na to, jakým způsobem je…
Gymnaziální vzdělávání
17. 5. 2021 1x 4454x

Vědecká gramotnost: konkrétní obsahy

Článek se věnuje konkrétním tématům a obsahům spojených s vědeckou gramotností vymezenou dle rámce OECD PISA. Článek vznikl jako součást řešení projektu Platforma pro transfer znalostí: informační…
Zobrazeno 12 z 29 položek