Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „práce s informacemi“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (28)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 28 položek
Gymnaziální vzdělávání
1. 9. 2022 0x 1036x
DigCompEdu 6.3: Tvorba digitálního obsahu
Příspěvek se soustředí na téma kreativity a jejího vztahu k digitálním technologiím. Ukazuje se, že i když jsou teoretické perspektivy lákavé, tak aplikace jednotlivých konceptů není jednoduchá a…
Gymnaziální vzdělávání
9. 6. 2022 0x 738x
DigCompEdu 3.1: Vyučování
Článek se soustředí na myšlenku Daniela Churchilla, že existuje rozdíl mezi učením zaměřeným na učitele a učením zaměřeným na učení. Jako spolutvůrce edukace nabízí druhý přístup nové perspektivy…
Gymnaziální vzdělávání
26. 1. 2022 0x 1760x
Online encyklopedie jako zdroj informací
Článek se věnuje možnostem využití online encyklopedií ve výuce a jejich posouzení z hlediska kvality hesel. Upozorňuje na silné i slabé stránky těchto zdrojů a ukazuje konkrétní příklady, které může…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2021 0x 1096x
Nelineární práce s informacemi
Lidský mozek pracuje s informacemi nelineárně, využívá asociace a možnosti vidět souvislosti v širším celku. V článku nastíníme základní východiska, témata, ale i konkrétní nástroje, které umožňují…
Gymnaziální vzdělávání
18. 11. 2021 0x 1055x
Praktické podněty k organizaci informací: tvorba vlastních digitálních (mediálních) knihoven
Organizace (či management) informací je jednou z kompetencí, která vytváří určité jádro informační či digitální gramotnosti, ale současně se jí věnuje ve škole poměrně malý prostor. Je to něco, co…
Gymnaziální vzdělávání
5. 10. 2021 1x 3802x
Zajímavé nástroje na práci s textem – analytické nástroje
Článek se zaměřuje na méně obvyklé nástroje pro práci s texem v rovině analýzy, ať již kvalitativní, nebo kvantitativní. V současnosti dostupné online nástroje (Voyant Tools, Lexos, Verview, …)…
Gymnaziální vzdělávání
2. 9. 2021 0x 6021x
Jak číst a zpracovávat digitální (odborné) texty s využitím technologií
Článek se zaměřuje na možnosti využití vybraných nástrojů pro aktivní práci s textem. Tedy na možnosti anotačního chování podporujícího zpracování odborných, historických a dalších textů v…
Gymnaziální vzdělávání
26. 8. 2021 0x 5162x
Reflexe vlastní vědecké praxe ve středoškolském prostředí: deníky, portfolia a další evidence
Článek se věnuje nástrojům a postupům, které je možné použít v rámci rozvoje vědecké gramotnosti u středoškolských studentů. Popisuje možnosti využití výzkumných deníků či portfolií pro individuální,…
Gymnaziální vzdělávání
29. 6. 2021 0x 7365x
Argumentace a argumentační fauly jako nástroj pro hodnocení informací
Článek se zaměřuje na některé argumentační fauly a způsob konstrukce argumentu jako na důležitý prvek v hodnocení kvality a důvěryhodnosti zdrojů. Ukazuje, že cílem korektivní diskuse je snaha o…
Gymnaziální vzdělávání
28. 6. 2021 0x 4553x
Jak hodnotit informace: kdo je autoritou a jak s ní pracovat
Existence autorit je nesporně velkým sociologickým tématem. Nás bude ale zajímat především to, jakým způsobem mohou autority vstupovat do práce s informacemi. Zaměříme se na to, jakým způsobem je…
Gymnaziální vzdělávání
17. 5. 2021 1x 3392x
Vědecká gramotnost: konkrétní obsahy
Článek se věnuje konkrétním tématům a obsahům spojených s vědeckou gramotností vymezenou dle rámce OECD PISA. Článek vznikl jako součást řešení projektu Platforma pro transfer znalostí: informační…
Gymnaziální vzdělávání
13. 5. 2021 0x 3947x
Co je to vědecká gramotnost?
Vědecká gramotnost představuje zajímavé a v českém prostředí poměrně opomíjené téma. Příspěvek se snaží nabídnout základní vymezení této gramotnosti v perspektivě české středoškolské výuky. Článek…
Zobrazeno 12 z 28 položek