Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (12)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 12 položek
Základní vzdělávání
8. 7. 2022 0x 942x
Příběhy, pohyb, divadlo, audiovize... k tématu válka na Ukrajině
V následujícím přehledu najdou učitelé i žáci anotované odkazy na programy a projekty kulturních institucí a organizací, které prostřednictvím metod dramatické, taneční a pohybové i audiovizuální…
Základní vzdělávání Spomocník
15. 5. 2019 0x 3916x
Tvoříme Wikipedii – díl 4.: Wikipedie v českém jazyce a literatuře
V úvodních třech dílech jsme se detailněji zabývali strukturou (díl 1.), tvorbou pomocí překladu (díl 2.) a aktualizací (díl 3.) článků na Wikipedii. Nyní je na čase podívat se na využití Wikipedie v…
Základní vzdělávání
16. 12. 2016 0x 4837x
Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání: Český jazyk a literatura – Minimetodiky
Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání jsou určeny pro učitele českého jazyka na 1. a 2. stupni základní školy. Metodické komentáře obsahují ilustrativní úlohy k očekávaným…
Základní vzdělávání
18. 4. 2013 0x 18529x
Jak si uděláme zeměkouli
Článek uvádí inspirace z knihy Mileny Lukešové Jak si uděláme zeměkouli. Odkazuje na různé webové stránky, které je možné využít ve výuce nejen předmětů z oblasti Člověk a svět.
Gymnaziální vzdělávání
5. 2. 2013 0x 28258x
Kritické čtení - inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách anglického jazyka I. - teoretický úvod
Článek se věnuje teoretickým aspektům rozvoje čtenářské gramotnosti v hodinách cizích jazyků na 2. a 3. stupni. Je strukturován do tří částí, které postupně představují základní pojmy, dále podmínky…
Odborné vzdělávání Spomocník
15. 9. 2009 0x 13764x
Hrajeme si na básníky
Popis ukázkové hodiny – 3. ročník SŠ, tematický celek: poezie přelomu století. Studenti hravou formou pochopí princip metafory. Tím rozvíjejí klíčové kompetence poznávací, kompetence k řešení…
Základní vzdělávání
12. 11. 2008 0x 15427x
Jak motivovat děti ke čtení - nevyužitý rezervoár pohádek, mýtů a legend
Příspěvek se věnuje zdánlivým „drobnostem“, které mohou ovlivnit pohled žáka na četbu literatury, a ukazuje jednu z konkrétních možností, jak žáky znovu získat pro četbu.
Základní vzdělávání
22. 10. 2008 1x 94837x
Dílna čtení v praxi
Příspěvek popisuje dílnu čtení, kterou autor článku realizuje v rámci Systému praktické češtině. Autor se v příspěvku také zamýšlí nad problémy, které ovlivňují výuku českého jazyka, nad možnostmi ve…
Základní vzdělávání
7. 8. 2008 0x 18913x
Učím se vypravovat
Autorka nabízí ukázku tematicky zaměřené výuky, která se uskutečnila v rámci vyučovacího předmětu matematika. Stěžejní náplň byla realizována ve třech částech (během jednoho týdne). První den proběhl…
Základní vzdělávání
22. 5. 2008 0x 8303x
Multikulturní výchova a metody tvořivé dramatiky v přípravě budoucích učitelů literární výchovy
Článek poukazuje na význam multikulturní výchovy a metod tvořivé dramatiky při výuce literatury při přípravě budoucích učitelů – studentů didaktiky. V textu je popsáno, jak spojení výchovného záměru…
Základní vzdělávání
14. 3. 2005 0x 7998x
Proč číst Michala Viewegha
Existuje nějaký oprávněný důvod, proč zařazovat do čítanek nejvyšších ročníků ZŠ a do středoškolských antologií literatury současné autory, jejichž dílo doposud není jednoznačně zhodnoceno a jeho…
Základní vzdělávání
29. 7. 2004 0x 15381x
Pojetí oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV
Materiál podává přehled o pojetí a postavení oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV. Vzdělávací obsah oboru je rozdělen na komunikační, jazykovou a literární část. Toto pojetí dává pedagogům při…
Zobrazeno 12 z 12 položek