Odborné články Články s klíčovým slovem „formativní hodnocení“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Smazat filtr
Články (13)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 13 položek
Základní vzdělávání Spomocník
2. 10. 2023 1x 1660x

Proces, ne výsledek

Zamyšlení nad tím, proč a jak hodnotit proces učení, a ne jen výsledky, podle A. J. Julianiho.
Základní vzdělávání
6. 10. 2022 0x 8447x

Mentimeter – cenný nástroj pro formativní hodnocení nebo brainstorming

Článek představuje nástroj Mentimeter z hlediska jeho využívání ve výuce. Text přináší základní popis nástroje a jeho funkcí s důrazem na brainstorming a formativní hodnocení ve výuce. Součástí jsou…
Gymnaziální vzdělávání
23. 6. 2022 0x 1712x

DigCompEdu 4.1: Strategie hodnocení

Sumativní i formativní hodnocení mají ve vzdělávacím prostředí poměrně dlouhou tradici. Článek usiluje o to, aby obě formy poskytování zpětné vazby propojil s tématem vzdělávacích technologií a…
Základní vzdělávání
31. 1. 2022 0x 3258x

Učím pro změnu: podpora učitelů v osvojování formativního hodnocení

Článek slouží jako informační text o prakticky využitelných výstupech projektu Cestou vývojového kontinua –⁠ podpora učitelů v osvojování formativního hodnocení, který byl realizován v letech 2019 až…
Základní vzdělávání
6. 8. 2020 0x 13102x

Formativní hodnocení

Ve své diplomové práci jsem se zabývala nepříliš známým typem hodnocení, tzv. formativním hodnocením. Jelikož je problematika hodnocení stále diskutovaným tématem, rozhodla jsem se definici tohoto…
Základní vzdělávání
5. 2. 2020 0x 3734x

Hodnocení v Mendelce

V příspěvku je představena sídlištní základní škola, která si klade jasnou vizi, k níž směřuje i díky propracovanému hodnoticímu systému, jehož nedílnou součástí je formativní hodnocení. Přínosné je…
Základní vzdělávání
28. 2. 2018 0x 7584x

Data cestují po světě

Hodnocení žáka ve škole je velmi důležité, jelikož jím může být žák motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých…
Základní vzdělávání
31. 1. 2018 0x 21356x

Co nevíme o bramborách?

Text popisuje realizaci aktivity zaměřené na využití formativního hodnocení ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 5. ročníku základní školy. Ověření uvedené aktivity proběhlo ve třídě 5. M v…
Základní vzdělávání
31. 1. 2018 0x 14728x

Co nevíme o ...?

Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě…
Základní vzdělávání
30. 1. 2018 1x 11340x

Šestiúhelníky v 5. ročníku základní školy

Text představuje jednu z možností využití sebehodnocení žáků v hodině matematiky. Pro ilustraci postupu byla vybrána aktivita šestiúhelníky, při jejímž plánování a realizaci bylo sledováno více cílů.…
Základní vzdělávání
20. 1. 2014 1x 9329x

Testování v CLILu

Ve čtrnácté kapitoly příručky Cizí jazyky napříč předměty 2.st.ZŠ o Testování vycházíme z obecných postupů při hodnocení a testování, které se aplikují v rámci CLILu. Rozlišíme mezi sumativním a…
Základní vzdělávání
12. 12. 2012 1x 14461x

Školní hodnocení žáků a studentů: Zvládací učení

Kladete si otázku, zda je vhodnější hodnotit slovně, či známkovat? Možná, že pro nalezení odpovědi je třeba položit otázku jinak: co skutečně hodnotíme? A co od hodnocení práce žáků očekáváme? V…
Zobrazeno 12 z 13 položek