Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „biologie“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (37)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 37 položek
Základní vzdělávání
9. 5. 2024 0x 342x
Mapování biodiverzity vybrané lokality v rámci světové výzkumné komunity pozorovatelů
Aktivita je zaměřena na mapování biodiverzity v určené oblasti (okolí školy, obec apod.) pomocí webové platformy a s ní spojené aplikace, jejíž uživatelé tvoří celosvětovou komunitu pro sdílení dat a…
Základní vzdělávání
8. 5. 2024 0x 464x
Tvorba interaktivní mapy ptactva v okolí školy
Aktivita je zaměřena na rozpoznávání druhů ptáků v okolí školy pomocí mobilní aplikace a následné zpracování do interaktivní mapy.
Základní vzdělávání
10. 3. 2020 0x 11617x
Možnosti uplatnění digitálních technologií ve výuce přírodopisu
Článek se zaměřuje na možnosti uplatňování digitálních technologií ve výuce přírodopisu a biologie. Hlavní částí textu jsou náměty na učební činnosti žáků v rámci různých fází badatelsky orientované…
Základní vzdělávání
28. 11. 2019 3x 10678x
Kdo hoří, zapaluje aneb jak zažehnout badatelskou výuku chemie na základní škole?
Badatelsky orientovaná výuka (BOV) je aktivizační metoda výuky, která klade hlavní důraz na vlastní práci a prožitek žáka. Učitelé chemie ZŠ hodnotí BOV všeobecně kladně, nicméně ji stále využívají v…
Základní vzdělávání
15. 11. 2019 0x 10407x
Buňka jako škola?
Aktivita se zaměřuje na téma buňky a buněčných organel. Žáci na základě informací o funkcích konkrétních organel a buněčných struktur hledají takové části školy či osoby ve škole pracující, které je…
Základní vzdělávání
17. 6. 2019 0x 8277x
Významná výročí v roce 2019 – biologie: rozvoj poznání DNA
Článek se zaměřuje na významná výročí vztahující se k roku 2019 a to z pohledu vývoje poznání v oblasti DNA jako nositelky genetické informace všech organismů. Obsahem článku je několik významných…
Základní vzdělávání
9. 10. 2018 1x 8846x
Uvolněné úlohy PISA 2015 pro rozvoj nejen přírodovědné gramotnosti
Úlohy PISA pro hodnocení přírodovědné gramotnosti žáků 9. ročníků ZŠ vyžadují porozumění textům a matematické myšlení. Úlohy jsou zaměřené na řešení reálných problémů a situací, při nichž kromě…
Gymnaziální vzdělávání
24. 7. 2018 12x 48527x
Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ
Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i…
Základní vzdělávání
17. 5. 2018 0x 18922x
Digitální technologie a výuka přírodních věd – na co se zaměřuje světový výzkum
Článek se věnuje možnostem rozvoje digitálních kompetencí žáků v rámci výuky přírodních věd. Předkládané informace jsou výsledkem analýzy odborných článků publikovaných na téma digitální kompetence v…
Gymnaziální vzdělávání
16. 11. 2015 1x 14051x
Digitální technologie v didaktice přírodních věd
Článek se v teoretické rovině zabývá potenciálem využívání digitálních technologií v přírodovědné výuce. Uvádí možné přínosy využívání digitálních technologií vzhledem k podpoře kvality přírodovědné…
Základní vzdělávání
5. 3. 2013 0x 16879x
Zahrádka v lahvi
Laboratorní práce, která vznikla v rámci projektu, měla podpořit propojení biologie, ekologie a chemie vytvořením ekosystému v laboratorním prostředí. Cílem práce Zahrádka v lahvi bylo vyzkoušet…
Odborné vzdělávání
18. 6. 2012 0x 14103x
Aktivizace žáků v hodinách biologie – tematický celek Trávicí soustava
Příklad dobré praxe je ukázkou využití aktivizační metody skupinové práce v hodině biologie, při níž se žáci 4. ročníku seznamují se stavbou a funkcí jednotlivých orgánů trávicí soustavy. Učivo je…
Zobrazeno 12 z 37 položek