Odborné články Články s klíčovým slovem „biologie“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
biologie
Články (39)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 39 položek
Základní vzdělávání
8. 4. 2025 0x 323x

Terénní digitální mikroskopie

Žáci vyhledají v okolí školy objekty vhodné k terénnímu mikroskopování pomocí digitálního mikroskopu a pořídí snímky (videa). Ty pak popíší, prezentují a sdílí s ostatními.
Základní vzdělávání
28. 11. 2024 0x 594x

Srovnání chladící funkce veřejné zeleně v okolí školy pomocí mobilní aplikace

Aktivita navazuje na terénní průzkum okolí školy a je zaměřena na vyhledávání a analýzu informací ve specializovaném mapovém portálu a následné zpracovaní dat v aplikaci pro výpočet chladící funkce…
Základní vzdělávání
9. 5. 2024 0x 1026x

Mapování biodiverzity vybrané lokality v rámci světové výzkumné komunity pozorovatelů

Aktivita je zaměřena na mapování biodiverzity v určené oblasti (okolí školy, obec apod.) pomocí webové platformy a s ní spojené aplikace, jejíž uživatelé tvoří celosvětovou komunitu pro sdílení dat a…
Základní vzdělávání
8. 5. 2024 0x 1077x

Tvorba interaktivní mapy ptactva v okolí školy

Aktivita je zaměřena na rozpoznávání druhů ptáků v okolí školy pomocí mobilní aplikace a následné zpracování do interaktivní mapy.
Základní vzdělávání
10. 3. 2020 0x 14188x

Možnosti uplatnění digitálních technologií ve výuce přírodopisu

Článek se zaměřuje na možnosti uplatňování digitálních technologií ve výuce přírodopisu a biologie. Hlavní částí textu jsou náměty na učební činnosti žáků v rámci různých fází badatelsky orientované…
Základní vzdělávání
28. 11. 2019 3x 14118x

Kdo hoří, zapaluje aneb jak zažehnout badatelskou výuku chemie na základní škole?

Badatelsky orientovaná výuka (BOV) je aktivizační metoda výuky, která klade hlavní důraz na vlastní práci a prožitek žáka. Učitelé chemie ZŠ hodnotí BOV všeobecně kladně, nicméně ji stále využívají v…
Základní vzdělávání
15. 11. 2019 0x 12670x

Buňka jako škola?

Aktivita se zaměřuje na téma buňky a buněčných organel. Žáci na základě informací o funkcích konkrétních organel a buněčných struktur hledají takové části školy či osoby ve škole pracující, které je…
Základní vzdělávání
17. 6. 2019 0x 10226x

Významná výročí v roce 2019 – biologie: rozvoj poznání DNA

Článek se zaměřuje na významná výročí vztahující se k roku 2019 a to z pohledu vývoje poznání v oblasti DNA jako nositelky genetické informace všech organismů. Obsahem článku je několik významných…
Základní vzdělávání
9. 10. 2018 1x 11033x

Uvolněné úlohy PISA 2015 pro rozvoj nejen přírodovědné gramotnosti

Úlohy PISA pro hodnocení přírodovědné gramotnosti žáků 9. ročníků ZŠ vyžadují porozumění textům a matematické myšlení. Úlohy jsou zaměřené na řešení reálných problémů a situací, při nichž kromě…
Gymnaziální vzdělávání
24. 7. 2018 12x 64216x

Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ

Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i…
Základní vzdělávání
17. 5. 2018 0x 23688x

Digitální technologie a výuka přírodních věd – na co se zaměřuje světový výzkum

Článek se věnuje možnostem rozvoje digitálních kompetencí žáků v rámci výuky přírodních věd. Předkládané informace jsou výsledkem analýzy odborných článků publikovaných na téma digitální kompetence v…
Gymnaziální vzdělávání
16. 11. 2015 1x 15681x

Digitální technologie v didaktice přírodních věd

Článek se v teoretické rovině zabývá potenciálem využívání digitálních technologií v přírodovědné výuce. Uvádí možné přínosy využívání digitálních technologií vzhledem k podpoře kvality přírodovědné…
Zobrazeno 12 z 39 položek