Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
Očekávaný výstup
Klíčová kompetence
Průřezové téma
 

Zvolené filtry

Očekávaný výstup
Informatika a informační a komunikační technologie
Články (57)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 57 položek
Gymnaziální vzdělávání
24. 2. 2025 0x 749x

Prezentace s avatarem jako námět pro inovaci ve výuce

V minulém příspěvku jsme si ukázali nástroj využívající AI k vytvoření prezentace. Je to využitelné ve výuce, jak pro aktivitu studentů, tak i „pro změnu“ naší klasické prezentace. Zároveň jsme si…
Gymnaziální vzdělávání
21. 1. 2025 0x 929x

AI pro prezentace studentů i učitelů – Gamma.app

Umělá inteligence není jen ChatGPT. Jak napsal Neumajer již v roce 2019, je všude kolem nás. Studenti i učitelé běžně používají většinou neplacené tzv. velké jazykové modely, ale je čas se podívat na…
Gymnaziální vzdělávání
31. 1. 2023 0x 2490x

Rozdíl mezi reálnými a racionálními čísly – výukový a studijní materiál

Tento článek je určený hlavně učitelům, kterým nabízím materiál o číslech připravený k použití ve výuce. Zdaleka se netýká jen matematiky: téma čísel propojuje několik oborů tak, aby vznikl…
Gymnaziální vzdělávání
26. 10. 2021 0x 1969x

Co nebylo v učebnici (2. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků středních škol s maturitní zkouškou

Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný profesní i osobní život v informační společnosti 21.…
Gymnaziální vzdělávání
21. 9. 2021 0x 4331x

Model pro kritické čtení vizuálních materiálů

Fotografie, ilustrace nebo plakáty jsou bohatými zdroji informací, které využijete i mimo hodin výtvarné výchovy. Co vám mohou říct o lidech, hodnotách, ekonomice či minulosti? Proč vést žáky k tomu,…
Gymnaziální vzdělávání
14. 9. 2021 0x 9841x

Vizuální bádání ve výuce – mood board jako nástroj průzkumu a prezentace

Zajímá vás, co si vaši žáci myslí, jak se dívají na problémy současnosti, nebo třeba na historické události? Pokud hledáte způsoby, jak rozproudit diskusi netradičním způsobem, pomoci vám mohou…
Gymnaziální vzdělávání
24. 7. 2018 12x 64997x

Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ

Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i…
Gymnaziální vzdělávání
20. 12. 2017 0x 7814x

Komunikace klient–server (CS Unplagged)

Článek popisuje možnou aktivitu v hodinách informační technologie a přibližuje výukovou aktivitu, která využívá metody CS Unpluged. Tato metoda se zaměřuje na vyučování počítačových technologií bez…
Gymnaziální vzdělávání
23. 11. 2017 0x 11458x

Jak na obrázky v prezentacích II

Článek je druhým dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. První díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti vložení,…
Gymnaziální vzdělávání
21. 11. 2017 1x 21640x

Jak na obrázky v prezentacích I

Článek je prvním dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. Tento první díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti…
Gymnaziální vzdělávání
16. 11. 2017 0x 11806x

Code Week 2016 aneb Jak jsme se neučili programovat

Článek o tom, jak je také možné pojmout týden evropského programování a zařadit ho do výuky ICT na střední škole.
Gymnaziální vzdělávání
14. 6. 2017 0x 31272x

Online Riskuj ve výuce

Článek pojednává o online aktivitě Riskuj, pomocí které lze netradičním způsobem zopakovat probranou látku a tím pro žáky zajímavě obohatit hodiny.
Zobrazeno 12 z 57 položek