Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9262)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9262 položek
Základní vzdělávání
24. 11. 2004 0x 14122x
Příznaky nevěrohodných informačních zdrojů
V mnohých diskurzech se setkáváme s argumenty, jejichž podloženost lze s úspěchem zpochybnit.
Předškolní vzdělávání
23. 11. 2004 0x 10779x
Hodnocení počítačového programu Kidsmart
V rámci akce IBM bylo několik mateřských škol vybaveno počítačovými jednotkami Kidsmart včetně softwarového vybavení. Článek se zabývá nejen samotnými programy, ale např. i vzhledem a bezpečnostními…
Základní vzdělávání
23. 11. 2004 0x 11230x
Výprava k prameni - části vodního toku
1. den: Umíme poslouchat vodu? (motivace žáků) 2. den: Naše výprava k prameni vodního toku (vyučování v přírodě mimo školní budovu) 3. den: Kudy teče náš vodní tok? (výroba posteru, makety) 4. den…
Základní vzdělávání
11. 11. 2004 0x 56021x
Vliv prostředí školy na její klima
Autorka se ve svém příspěvku věnuje problematice školního klimatu, co na něj působí, které dimenze patří ke školnímu prostředí. Dále autorka popisuje jednotlivé typy školního klimatu. Částečně…
Základní vzdělávání Spomocník
5. 11. 2004 0x 2694x
Nový projekt eTwinning – významná příležitost pro navázání spolupráce českých škol se zahraničními partnery
Zpráva o zahájení činnosti nového programu Evropské komise podporujícího online spolupráci škol koordinovaného EUN.
Základní vzdělávání
18. 10. 2004 1x 35205x
Jak rozpoznat věrohodnost, relevanci, spolehlivost informací a informačních pramenů
Nárůst objemu informací vyžaduje schopnost rozlišování jejich hodnoty (věrohodnosti, relevance, spolehlivosti). Tomuto účelu mohou posloužit i postupy, které tento článek zmiňuje.
Základní vzdělávání
15. 10. 2004 0x 10486x
Římskokatolické náboženství
Informace o výuce Římskokatolického náboženství
Základní vzdělávání
15. 10. 2004 0x 18936x
Uplatňování kritického myšlení
Průběžně doplňovaný cyklus článků o kritickém myšlení v kontextu vzdělávacího oboru ICT.
Základní vzdělávání
12. 10. 2004 0x 7535x
Několik úvodních poznámek k metodám výuky fyziky
Především aktivní zapojení žáka do výuky a učení v určitých souvislostech vede k naplňování vzdělávacího obsahu oboru Fyzika, a tím i cílových záměrů vzdělávací oblasti Člověk a příroda.
Základní vzdělávání
5. 10. 2004 0x 25167x
Výchova ke zdraví v učebních osnovách ŠVP
Zdraví již není výsostnou doménou lékařů. Výchova ke zdraví není jen pouhým vzdělávacím oborem, ale i přirozenou součástí života školy. Mimo charakteristicky a cílového zaměření vzdělávacího oboru,…
Základní vzdělávání
22. 9. 2004 0x 31623x
Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Úvod
Užití tradiční metody řešení geometrických úloh – rýsování – je u žáka mladšího školního věku omezené. Lze však použít i další metody: kreslení a vybarvování, překládání a stříhání papíru, skládání s…
Základní vzdělávání
20. 9. 2004 0x 15411x
Klíčové kompetence ve vzdělávacích systémech zemí EU
Dotazník mapující pozici klíčových kompetencí ve vzdělávacích systémech některých evropských států. Text odkazuje na klíčové kompetence definované v rámci Lisabonského procesu.
Zobrazeno 12 z 9262 položek