Vlastní strukturovaný popis činnosti
Níže komentované listy jsou součástí této prezentace.
1. list: | Nadpis - téma hodiny. |
2. + 3. list: | Opakování principu vlastní vodivosti polovodičů. Vysvětlení další možnosti pro zvýšení vodivosti polovodičů - vhodná příměs (prvek z V. skupiny). Využití periodické soustavy prvků a znalostí z chemie. |
4. list: | Vysvětlení vzniku hradlové vrstvy v polovodičové diodě. |
5. + 6. list: | Zapojení diody v propustném a závěrném směru dle schématu na 5. listu. Nejlépe je užít demonstrační soupravu pro elektřinu a demonstrační ampérmetr. |
7. list: | Zapojení diody do obvodu se střídavým proudem. Jako indikátor proudu možno užít ampérmetr nastavený na měření stejnosměrného proudu (ručku umístíme na střed stupnice). Změnou pólů na zdroji se změní i směr proudu. |
8. + 9. list: | Další polovodičové součástky, LED diodu i fotodiodu zapojit a ukázat jejich funkci. Využít zkušenosti žáků s těmito součástkami. Tranzistor, tyristor pouze okrajově. Seznámit žáky s jejich využitím v praxi. |
Žáci by si měli zapisovat do sešitu text, který je umístěn v bílém poli, a schémata zapojení. Pro urychlení zápisků je dobré rozdat žákům nakopírované obrázky příměsových polovodičů.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.