Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (9819)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9819 položek
Základní vzdělávání
30. 11. 2006 0x 14257x

Historická fotografie

Příspěvek má sloužit jako informační a metodický podklad pro vyučující, kteří na základě širšího historického rámce mohou zařadit práci s historickou fotografií do výuky. Fotografie lze ve výuce plně…
Předškolní vzdělávání
29. 11. 2006 0x 43746x

Poznáváme stromy s panem Veveřákem

Po celý rok se v rámci tématu děti blíže seznamují s ekosystémem les. Za cíl jsem si stanovila vytvořit u dětí otevřený a odpovědný postoj k životnímu prostředí. Učit je vnímat přírodu, která je…
Předškolní vzdělávání
29. 11. 2006 0x 32835x

Projekty v práci mateřských škol aneb Rok s Písmenáčkem

<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Projekt "Rok s Písmenáčkem aneb Celý rok se máme rádi" je rozpracován na dobu jednoho roku. Hlavní myšlenkou, která je pojítkem jednotlivých…
Předškolní vzdělávání
28. 11. 2006 0x 19650x

Vyprávění Datla Dalibora

V dětech se snažíme rozvíjet pocit sounáležitosti s přírodou a učíme je přírodu chránit. Tento integrovaný blok je součástí celoročního projektu "Cestičkou do lesa".
Gymnaziální vzdělávání
27. 11. 2006 0x 4998x

Tomáš Pavlas: Připravíme žáky na měnící se svět

Rozhovor se zástupcem ředitele gymnázia v Rumburku Tomášem Pavlasem.
Gymnaziální vzdělávání
27. 11. 2006 0x 5469x

Výzkumný ústav: Školy by měly brát reformu jako svobodu k výuce

Vzdělávací ústavy by měly brát školskou reformu jako možnost realizovat svoje záměry a vyjít vstříc potřebám svých žáků, myslí si zástupci Výzkumného ústavu pedagogického (VÚP). Podle náměstkyně…
Gymnaziální vzdělávání
27. 11. 2006 0x 4420x

Změny ve vzdělávání na gymnáziích mají smysl

ZKUŠENOSTI - INSPIRACE, Školní vzdělávací programy na gymnáziích. Tak zní název konference, kterou 20. listopadu 2006 uspořádal v TOP HOTELU Praha Výzkumný ústav pedagogický. Jejím cílem bylo…
Gymnaziální vzdělávání
24. 11. 2006 0x 37205x

Problematika hodnocení ve škole

Současná kurikulární reforma v ČR usiluje o komplexní změny na všech stupních vzdělávací soustavy. Změnu vzdělávacího obsahu si nelze představit bez souběžné proměny výukových metod a hodnotících…
Základní vzdělávání
24. 11. 2006 0x 11054x

Den s Ámosem aneb Škola hrou

Projekt pro celou školu, při kterém si všichni učitelé připraví netradiční vyučovací hodinu. Náplň hodiny může být libovolná, musí však být zvolena tak, aby se jí mohli aktivně zúčastnit všichni žáci…
Základní vzdělávání
24. 11. 2006 0x 17304x

Fyzikální veličiny

Objasnění pojmu fyzikální veličina s využitím veličin (délka, čas, hmotnost), které již žáci znají z praktického života.
Základní vzdělávání
24. 11. 2006 0x 13097x

Příměsové polovodiče

Na základě předchozích znalostí o polovodičích vysvětlení vzniku vodivosti polovodiče přidáním vhodných příměsí a určení základních polovodičových součástek.
Gymnaziální vzdělávání
23. 11. 2006 1x 88185x

Sumativní a formativní hodnocení

Rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením, jejich výhody a nevýhody. Překážky rozšíření formativního hodnocení a možnosti jejich překonávání.
Zobrazeno 12 z 9819 položek