Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9051)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9051 položek
Gymnaziální vzdělávání
23. 6. 2022 0x 303x
DigCompEdu 4.1: Strategie hodnocení
Sumativní i formativní hodnocení mají ve vzdělávacím prostředí poměrně dlouhou tradici. Článek usiluje o to, aby obě formy poskytování zpětné vazby propojil s tématem vzdělávacích technologií a…
Základní vzdělávání Spomocník
22. 6. 2022 0x 1733x
iPrázdniny s učiteli 3: Učitelé s kamerou
Představení 3. ročníku prázdninové akce pro učitele.
Základní vzdělávání
22. 6. 2022 0x 631x
Padlet – tvořte a spolupracujte prostřednictvím interaktivních a multimediálních nástěnek
Článek je recenzí jedné z nejpoužívanějších multimediálních nástěnek, kterou je web a aplikace Padlet. Úvodní část v obecné rovině popisuje, co je to Padlet a co nabízí pro výuku a podporu učení žáků…
Gymnaziální vzdělávání
21. 6. 2022 0x 217x
DigCompEdu 3.4: Samostatné učení studentů
Článek se zaměřuje především na možnosti využití digitálních studentských portfolií jako prvku posilujícího studijní autonomii a aktivitu. Současně zdůrazňuje návaznost těchto prvků na tradici…
Základní vzdělávání Spomocník
20. 6. 2022 0x 499x
5Di model zavádění tvořivého myšlení
Třetí díl seriálu o tvořivém myšlení, tentokrát ukazující jeden z konkrétních postupů jeho využití při přípravě dospělých.
Předškolní vzdělávání
20. 6. 2022 0x 431x
Koloběh vody v přírodě (pro mateřské školy)
Článek se zaměřuje na aktivity dětí v mateřské škole na téma koloběh vody v přírodě. Nejprve přibližujeme dané téma pomocí pohádkového příběhu „O dešťové kapičce“ či krátké rýmované pohádky „O…
Základní vzdělávání
16. 6. 2022 0x 320x
Nearpod – zapojte žáky do interaktivních prezentací
Článek se zaměřuje na možnosti využívání aplikace Nearpod ve výuce. Článek popisuje, jak je možné s tímto digitálním nástrojem vyučovat a v čem je možné spatřovat jeho přednosti pro aktivní učení…
Základní vzdělávání Spomocník
15. 6. 2022 0x 513x
Na Spomocníkovi – díl 11.: Jitka Hodálová
S Jitkou Hodálovou jsme si u ní ve škole povídali o tom, proč učí, co učí nejraději, co nejlepšího zažila v tomto školním roce, na co se těší v tom příštím nebo s jakou osobností by se ráda potkala.…
Gymnaziální vzdělávání
15. 6. 2022 2x 308x
DigCompEdu 3.3: Spolupráce studentů
Příspěvek se soustředí především na téma spolupráce studentů v hybridním vzdělávacím prostředí. Systematicky se zaměřuje na model HyFlex, jehož autorem je Brian J. Beatty.
Předškolní vzdělávání
14. 6. 2022 0x 247x
Divadlo v mateřské škole – dítě jako divák, dítě jako herec
Článek pojednává o vlivu divadla na děti předškolního věku. Popisuje pozitivní vliv divadla na děti v předškolním věku. Dále článek pojednává o tom, jak děti připravit na návštěvu divadelního…
Základní vzdělávání
13. 6. 2022 0x 300x
Nádech–výdech: Tělesná výchova cestuje se zeměpisem
Další příspěvek ze série Nádech–výdech nabízí námět na vzdělávací aktivitu, která propojuje vzdělávací obory Tělesná výchova a Zeměpis. Vzdělávací aktivita pracuje s tematikou cestovaní po světě ve…
Základní vzdělávání Spomocník
13. 6. 2022 0x 483x
Poučení z kritiky metodiky tvořivého myšlení
Druhý díl seriálu, který rozebírá důvody existující kritiky forem zavádění metodiky tvořivého myšlení do praxe.
Zobrazeno 12 z 9051 položek