Domů > Odborné články > Všechny články autora „Jan Šindelář“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (12)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 12 položek
Základní vzdělávání
18. 4. 2019 0x 21920x
Práce v programu malování
V příspěvku se čtenář dovídá informace, jak pracuji s žáky v programu malování v rámci informačních a komunikačních technologií. Dále zde může čtenář získat inspiraci, co lze v programu malování…
Základní vzdělávání
4. 4. 2019 0x 6664x
Obyčejná tužka nebo myš?
Příspěvek popisuje dnešní situaci, kdy děti v předškolním (případně v mladším školním) věku poznávají kouzlo obyčejné tužky a pastelek. Naproti tomu je zde počítačový program, případně aplikace na…
Základní vzdělávání
27. 3. 2019 1x 6212x
Vlastní dotykové zařízení ve škole
Příspěvek uvádí možnosti, jak využít vlastní dotykové zařízení ve výuce. Jsou zde uvedeny i některé výhody a komplikace využití právě vlastního dotykového zařízení (mobilní telefon, tablet).
Základní vzdělávání
25. 3. 2019 0x 7906x
Čtenářský deník v aplikaci OneNote
Příspěvek uvádí možnost využití aplikace OneNote, která je k dispozici v rámci balíčku služeb Microsoft Office 365. Tato aplikace je hojně využívána jako poznámkový blok, ve školní praxi je možné…
Základní vzdělávání
11. 3. 2019 0x 7359x
Didaktická hra ve výuce přírodovědy
Příspěvek je založen na teoretických poznatcích týkajících se didaktické hry ve výuce. Čtenáři se seznámí s poznatky některých autorů, kteří se didaktickou hrou zabývali. V příspěvku je didaktická…
Základní vzdělávání
25. 2. 2019 0x 6566x
Řešení netradičních úloh v hodinách přírodovědy 3
Článek se zabývá posledními třemi netradičními úlohami, které žáci 5. ročníku řešili v rámci mého výzkumného šetření. Dovídáme se, i jaké byly nejčastější chyby žáků a k jakým miskoncepcím mohlo…
Základní vzdělávání
5. 2. 2019 0x 10826x
Podnebné pásy – skupinová práce
Příspěvek je zaměřen na konkrétní skupinovou práci, která se týká podnebných pásů. V příspěvku je uveden postup, jak skupinová práce probíhala: začátek, samotné prezentování a vyhodnocení. Pro…
Základní vzdělávání
31. 1. 2019 0x 18748x
Skupinová práce na ZŠ
Skupinová práce jako metoda a forma práce s žáky na základní škole bývá občas opomíjena. Ve školách by měli žáci práci ve skupině zažít. Během ní dochází k socializaci skupiny a ke spolupráci, mohou…
Základní vzdělávání
8. 1. 2019 0x 8444x
Využití dotykových zařízení na prvním stupni ZŠ
Příspěvek seznamuje čtenáře s praktickými zkušenostmi, jak pracovat s dotykovými zařízeními ve výuce na 1. stupni ZŠ.
Základní vzdělávání
11. 12. 2018 3x 9959x
Využití mobilních zařízení na táboře
Mobilní zařízení se v dnešní době dostávají do popředí a mladí „táborníci“ s nimi umí neuvěřitelné věci. Mobilní zařízení však lze využít i prospěšně. V tomto příspěvku nalezneme „ochutnávku“…
Základní vzdělávání
27. 11. 2018 0x 6419x
Řešení netradičních úloh v hodinách přírodovědy 2
Článek se zabývá dalšími třemi netradičními úlohami, které žáci 5. ročníku řešili v rámci mého výzkumného šetření. Rovněž se dovídáme, jaké byly nejčastější chyby žáků a k jakým miskoncepcím mohlo…
Základní vzdělávání
10. 10. 2018 0x 5983x
Řešení netradičních úloh v primárním přírodovědném vzdělávání
Článek se zabývá řešením problémových úloh v primárním přírodovědném vzdělávání. Úlohy byly zaměřeny na změny a skupenství látek. Jedná se o obecný pohled na skutečnost, zda jsou žáci schopni řešit…
Zobrazeno 12 z 12 položek