Odborné články Všechny články autora „Renata Votavová“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (39)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 39 položek
Speciální vzdělávání
18. 1. 2022 0x 4426x

Vzdělávání žáků s mentálním postižením na základní škole speciální v době digitální (1. díl)

Změny v obsahu Informatiky a zavedení digitální kompetence v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání vyvolávají otázky, zda se tyto změny vztahují také na závažněji znevýhodněné žáky,…
Speciální vzdělávání
19. 1. 2021 0x 9193x

Digitální technologie ve výuce žáků s mentálním postižením

Digitální technologie mají nezastupitelnou roli při podpoře procesu učení žáků s mentálním postižením a při rozvoji a podpoře jejich komunikace. Jejich význam je zřejmý především v této době, kdy se…
Základní vzdělávání
3. 9. 2020 0x 16467x

Digitální technologie jako podpůrné opatření ve vzdělávání žáků se SVP a nadaných (2. část)

Žákům, kteří to potřebují, je státem poskytována podpora spočívající ve využití speciální učební pomůcky, kompenzační pomůcky nebo speciálního softwarového vybavení. Seznam těchto podpůrných opatření…
Základní vzdělávání
3. 9. 2020 0x 10988x

Digitální technologie jako podpůrné opatření ve vzdělávání žáků se SVP a nadaných (1. část)

Žákům, kteří to potřebují, je státem poskytována podpora spočívající ve využití speciální učební pomůcky, kompenzační pomůcky nebo speciálního softwarového vybavení. Seznam těchto podpůrných opatření…
Základní vzdělávání
16. 7. 2020 1x 10813x

Digitální technologie na podporu učení žáků v heterogenní třídě

Příspěvek se zabývá tématem, jak napomoci procesu učení žáků, kteří se potkávají v heterogenní třídě. Může být jedním z funkčních nástrojů využití digitálních technologií? Předpokládejme, že ano.…
Speciální vzdělávání
28. 8. 2019 0x 13064x

Významná výročí v roce 2019 – speciální vzdělávání: Mezinárodní den neslyšících

Od roku 2016 Národní ústav pro vzdělávání řeší tvorbu metodické podpory pro učitele českého, českého znakového a anglického jazyka žáků se sluchovým postižením. Dosud autorské týmy pracují na…
Základní vzdělávání
1. 2. 2019 0x 8672x

Rozvoj gramotností žáků v heterogenní třídě

Gramotnosti – tedy schopnosti číst, počítat a využívat ICT techniku – jsou nezbytné nástroje pro oblast celoživotního vzdělávání. Jsou stěžejní pro všechny žáky, aby byli schopni se dále učit. Jak…
Odborné vzdělávání
20. 1. 2016 0x 9558x

Možnosti středního vzdělávání žáků s mentálním postižením v ICT I

Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích (ICT) je nutným předpokladem úspěchu žáka v jeho profesi. Požadavky na práci s ICT jsou zakotveny v RVP všech oborů vzdělání a týkají se i žáků…
Speciální vzdělávání
9. 7. 2014 0x 8780x

Teoretická zkouška oboru vzdělání Praktická škola dvouletá: ruční práce

Jako ukázku závěrečné teoretické zkoušky oboru vzdělání Praktická škola dvouletá poskytujeme téma z odborného předmětu ruční práce. Téma prověřuje znalosti žáků o vybavení polytechnické dílny.
Speciální vzdělávání
26. 6. 2014 0x 7441x

Teoretická zkouška oboru vzdělání Praktická škola dvouletá: příprava pokrmů

Nabízíme ukázku tématu závěrečné zkoušky pro žáky praktické školy dvouleté z odborného předmětu ruční práce.
Speciální vzdělávání
12. 6. 2014 0x 11213x

Praktická zkouška oboru vzdělání Praktická škola dvouletá: ruční práce

Představujeme příklady inovativních témat závěrečné zkoušky pro žáky praktické školy dvouleté z odborného předmětu ruční práce.
Speciální vzdělávání
26. 5. 2014 0x 10724x

Praktická zkouška oboru vzdělání Praktická škola dvouletá: příprava pokrmů

Představujeme příklady inovativních témat praktické zkoušky z odborného předmětu příprava pokrmů.
Zobrazeno 12 z 39 položek