Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň > Fyzika > Elektromagnetické a světelné děje > využívá prakticky poznatky o působení magnetického...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy nad bermudským trojúhelníkem zmizelo šest letadel

Praktický příspěvek
inspirace
Autor Jana Třetinová

Cíl výuky:

Žáci:

  • jednoduše převypráví příběh bermudského trojúhelníku,
  • orientují se na mapě,
  • zdokonalují se v metodě brainstormingu a skládankového čtení.

Délka:

45 minut

Postup:

1) Učitel nastíní žákům téma dnešní hodiny. Sdělí jim, že téma má spojitost s tzv. bermudským trojúhelníkem. Učitel vyzve žáky, aby pomocí metody brainstormingu společně na tabuli zapsali možná tvrzení platná pro bermudský trojúhelník. Následnou diskusí shrnou informace o této oblasti.

2) Poté učitel žákům promítne video nebo přečte text z knihy „Slavné dny 50 + 2 příběhy, které psaly historii“.

Rozdělí žáky do skupin po třech až pěti a přiřadí určitou část textu jednotlivým skupinám. Žáci ve skupinách mají poté za úkol vybrat ze své části nejdůležitější informace, které jim text sděluje, a přednést je ostatním skupinám.

Metodou skládankového učení si celá třída zafixuje nejdůležitější události o Letu číslo 19.

Možné rozdělení: Skupina 1 – šest odstavců, skupina č. 2 – pět, skupina č. 3 – čtyři, skupina č. 4 – tři, skupina č. 5 – čtyři (menší počet odstavců lze přiřadit skupině, ve které se nachází žáci s individuálním vzdělávacím plánem)

3) Učitel skupinám rozdá mapku, která znázorňuje oblast bermudského trojúhelníku (obrázky včetně relevantních odkazů jsou v přiložené metodice).

Zadáním pro skupiny je zakreslení do slepé mapy. K této aktivitě můžou využít informací z textu.

a) názvy bodů, které bermudský trojúhelník vytyčují

b) název oceánu, ve kterém se bermudský trojúhelník nachází

c) vyznačte trasu Letu číslo 19

4) V této aktivitě učitel seznámí žáky s dalšími záhadnými zmizeními v oblasti bermudského trojúhelníku. Využije k tomu karty s názvy a fotografie. Úkolem žáků je vytvořit správné dvojice.

Poznámka pro učitele:

1918 – Na trase z Berbadosu do Baltimoru zmizela americká nákladní loď Cyclops s 309 lidmi na palubě.

1948 – Beze stopy zmizelo dopravní letadlo Star Tiger společnosti British South American Airways na lince z Azorských ostrovů na Bermudy. Na palubě bylo 25 cestujících a 6 členů posádky.

5) Závěrem může být diskuse o předtuše desátníka Alana Kosnara.

Doporučení:

Další záhadná zmizení naleznete v knize Slavné dny 50 + 2 příběhy, které psaly historii.


Kapitolu Den, kdy nad bermudským trojúhelníkem zmizelo šest letadel z cyklu Slavné dny pro střední vzdělávání najdete na http://www.slavne-dny.cz/episode/636269/den-kdy-nad-bermudskym-trojuhelnikem-zmizelo-sest-letadel-5-prosinec včetně příloh.

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
pdf543 kBMetodika pro učitele k tisku
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám