Před výukou učitel napíše na tabuli motto hodiny:
Chování je zrcadlo, v němž každý ukazuje svou podobu.
Le comportement un miroir dans lequel chacun affiche sa propre image.
Johan Wolfgang von Goethe
Skupinky si porovnají své seřazení a zdůvodní, proč tímto způsobem seřadili obrázky. Zamyslí se, z jakého důvodu by jim byl ten který pozdrav příjemný či nepříjemný, kterým pozdravem by byli schopni a ochotni pozdravit a z jakého důvodu je nutné přizpůsobit se zvyklostem dané kultury. Uvědomí si, jak se zdraví naši politici a jak se zdravíme my mezi sebou. Obrázky je vhodné uvést do kontextu.
Klady: Co se týče české části, žáky nejvíce bavilo hraní scének a video s Ladislavem Špačkem. Žáci si na YouTube doma vyhledali a pouštěli další videa. Velké překvapení přineslo i téma pozdravů v jiných kulturách. Konkrétně ruský polibek byl pro žáky naprosto novou informací. Téma etikety patřilo k oblíbeným blokům.
Zápory: Zadání scének nebylo příliš možné rozdat ve francouzském jazyce (v cizím jazyce pouze u vyšší úrovně žáků). Zadání jsem rozdávala v daných třídách v češtině, scénky probíhaly ve francouzštině. Je třeba vnímat i atmosféru ve třídě, protože kdyby měli provozovat žáci, kteří mají napjaté vztahy, aktivitu, při které se mají dívat do očí a usmívat se na sebe, zbytečně by vznikaly další spory a napětí.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025