Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy zemřela olympijská myšlenka
Cíl výuky
Žáci:
- porozumí významu textu;
- chápou komplikovanost volby, které jsou vystaveni sportovci v situaci, kdy je sport zneužit k politickým nebo obchodním cílům.
Délka:
1 vyučovací hodina (cca 45 minut včetně projekce filmu)
Postup:
1) Pustíme film.
2) Rozdáme žákům text z knihy „Slavné dny. 50 + 2 příběhy, které psaly historii“ a vyzveme je, aby v něm vyznačili slova, slovní spojení apod., kterým nerozumí. Pokud je to v našich silách, nejasnosti vysvětlíme.
3) Rozdáme PL a rozdělíme žáky do dvojic, které mají za cca 20 minut napsat fiktivní dialog mezi sportovci, kteří se přou, zda je vhodné i přes izraelský útok dále soutěžit.
4) Vyzveme několik dvojic, aby přečetlo své rozhovory, a ve společné diskuzi se pokusíme zformulovat alespoň tři argumenty podepírající názor jedné i druhé strany. Všechny texty se souhlasem autorů vyvěsíme na nástěnku, na třídní FB apod.
Doporučení:
Důležité informace o jednotlivých olympionicích naleznete v knize Slavné dny. 50 + 2 příběhy, které psaly historii.
Kapitolu Den, kdy zemřela olympijská myšlenka z cyklu Slavné dny pro střední vzdělávání najdete na http://www.slavne-dny.cz/episode/609809/den-kdy-zemrela-olympijska-myslenka-5-zari včetně příloh.
Náhled | Typ | Velikost | Název |
---|---|---|---|
![]() | 338 kB | Metodika pro učitele k tisku | |
![]() | 217 kB | Pracovní list |