Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera...

Ikona teoreticky

Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy VIII

Ikona odbornost
Autor: Marek Václavík
Anotace: Poslední příspěvek ze série článků s názvem Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy rychle a stručně v bodech shrnuje celý proces autoevaluace a upozorňuje na časté chyby, které mohou vést k neúspěchu a k nedosažení cílů.
Téma příspěvku:Autoevaluace školy
Klíčová slova: autoevaluace školy, autoevaluace, evaluace

Autoevaluace v 10 krocích

Na závěr uvádím shrnutí základního autoevaluačního procesu v deseti bodech. Jedná se o kroky, které považuji za zásadní a stěžejní. 

      1. Sestavte autoevaluační tým.

      2. Motivujte lidi.

      3. Definujte cíle.

      4. Naplánujte jednotlivé kroky (postup a organizaci).

      5. Předejte kompetence příslušným aktérům.

      6. Vytvořte zázemí a podmínky, zajistěte informace, prostředky a nástroje.

      7. Sbírejte validní a relevantní data.

      8. Vyhodnocujte data.

      9. Provádějte účelová a citlivá opatření.

      10. Kontrolujte smysluplnost a citlivost probíhajících procesů.

 

Na co si dát při autoevaluaci pozor

Doporučení, která nám pomohou vyhnout se chybám, jež autoevaluační proces znehodnocují. 

  • Pokuste se vyhnout umělému autoevaluačnímu procesu. (Smyslem není vytvořit papírový dokument!)

  • Pokuste se vyhnout direktivnímu způsobu vedení a organizování autoevaluačního procesu.

  • Pokuste se vyhnout přetěžování pracovníků.

  • Pracujte s autoevaluací, která vychází obecně z potřeb lidí a organizace.

  • Pracujte projektově.

  • Pracujte týmově.

  • Pracujte s vnitřní motivací lidí.

  • Pracujte plánovitě, ale také dejte pracovníkům prostor pro kreativní „teď a tady“.

  • Pracujte s metodami, které vám změří to, co chcete. Pečlivě je vybírejte.

  • S výsledky analýzy pracujte citlivě a rozvážně.

  • Dělejte taková opatření, která citlivě posunou problém. Vyvarujte se restriktivních změn.

  • Poskytujte všem aktérům dostatek informací, dejte jim prostor pro dotazy.

  • Hodně vzájemně diskutujte, inspirujte se jinými názory.

  • Myslete na to, že se jedná o průběžnou činnost.

  • Nechtějte všechno hned.

  • A stále mějte oči otevřené.

 

 
INFO
Publikován: 13. 03. 2012
Zobrazeno: 4134krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 2.3333

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
VÁCLAVÍK, Marek. Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy VIII. Metodický portál: Články [online]. 13. 03. 2012, [cit. 2019-09-15]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/14475/EVALUACE-A-AUTOEVALUACE-JAKO-POMOCNIK-MANAZERA-SKOLY-VIII.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
1.Autor: Recenzent1Vloženo: 13. 03. 2012 08:25
Článek představuje pro čtenáře jakýsi návod, jak provádět jednoduchý audit autoevaluačních činností školy. Není nikterak objevný, nicméně představuje praktický a využitelný nástroj pro efektivní provádění autoevaluace.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.