Na závěr uvádím shrnutí základního autoevaluačního procesu v deseti bodech. Jedná se o kroky, které považuji za zásadní a stěžejní.
Sestavte autoevaluační tým.
Motivujte lidi.
Definujte cíle.
Naplánujte jednotlivé kroky (postup a organizaci).
Předejte kompetence příslušným aktérům.
Vytvořte zázemí a podmínky, zajistěte informace, prostředky a nástroje.
Sbírejte validní a relevantní data.
Vyhodnocujte data.
Provádějte účelová a citlivá opatření.
Kontrolujte smysluplnost a citlivost probíhajících procesů.
Doporučení, která nám pomohou vyhnout se chybám, jež autoevaluační proces znehodnocují.
Pokuste se vyhnout umělému autoevaluačnímu procesu. (Smyslem není vytvořit papírový dokument!)
Pokuste se vyhnout direktivnímu způsobu vedení a organizování autoevaluačního procesu.
Pokuste se vyhnout přetěžování pracovníků.
Pracujte s autoevaluací, která vychází obecně z potřeb lidí a organizace.
Pracujte projektově.
Pracujte týmově.
Pracujte s vnitřní motivací lidí.
Pracujte plánovitě, ale také dejte pracovníkům prostor pro kreativní „teď a tady“.
Pracujte s metodami, které vám změří to, co chcete. Pečlivě je vybírejte.
S výsledky analýzy pracujte citlivě a rozvážně.
Dělejte taková opatření, která citlivě posunou problém. Vyvarujte se restriktivních změn.
Poskytujte všem aktérům dostatek informací, dejte jim prostor pro dotazy.
Hodně vzájemně diskutujte, inspirujte se jinými názory.
Myslete na to, že se jedná o průběžnou činnost.
Nechtějte všechno hned.
A stále mějte oči otevřené.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy.
Ostatní články seriálu: