NPI
Vedeme školu
Metodický portál RVP.CZ
Zapojme všechny
Digitalizace vzdělávání
Revize RVP
EduRevue
MojeEdu
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Odborné články
Články s klíčovým slovem „AI“
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
RVP (do 2024)
RVP revidované (od 2025)
Stupeň vzdělávání
Všechny
předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
základní vzdělávání - lehké mentální postižení
základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
základní vzdělávání - těžké mentální postižení
gymnaziální vzdělávání
jazykové vzdělávání
základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Další
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(138)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
138
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
...
12
Další
Základní vzdělávání
Spomocník
7. 4. 2025
0x
235x
Jak učit s AI podle Spencera
Zpráva o tom, jak popisuje vzdělávací prostředí využívající umělou inteligenci známý americký expert John Spencer.
Základní vzdělávání
Spomocník
2. 4. 2025
0x
238x
Jak se školy mohou připravit na AI kyberútoky
Kvůli generativním útokům, využívajících umělou inteligenci, se školy stávají mnohem zranitelnější, než tomu bylo doposud. Bránit se proti nim však mohou opět pomocí umělé inteligence. Tento článek…
Základní vzdělávání
Spomocník
25. 3. 2025
0x
275x
Výzkumy odhalují, jak generativní AI ovlivňuje lidské učení
Zpráva o analýze závěrů aktuálních výzkumů, kterou udělala odbornice na výukové využití AI Philippa Hardman, odhalující negativní dopad LLM na nekontrolované využití ve vzdělávání.
Základní vzdělávání
Spomocník
21. 3. 2025
0x
421x
Měsíc bez AI podle Jamese Bedforda
Unikátní rozhovor Spomocníka se spoluzakladatelem iniciativy NoAI December Jamesem Bedfordem, do které se můžete zapojit i vy.
Základní vzdělávání
Spomocník
17. 3. 2025
0x
565x
Malý jazykový model od MIT pro děti
Informace o zajímavém nástroji MIT Media Lab umožňujícím seznamovat žáky s funkcí jazykových modelů AI na základě praktického návrhu vlastních aplikací.
Základní vzdělávání
Spomocník
10. 3. 2025
0x
494x
Změna způsobu vyhledávání informací s dopadem na kompetence
Zamyšlení nad dopadem změn ve způsobech získávání informací online v závislosti na využití umělé inteligence.
Základní vzdělávání
Spomocník
7. 3. 2025
0x
1242x
Jak studenti KISK FF MU používali AI při psaní Wikipedie
Jak jsme vedli studenty k zapojení generativní umělé inteligence při psaní Wikipedie, jaké zkušenosti si z vlastní integrace AI odnesli a o co jsme se všichni společně snažili.
Základní vzdělávání
Spomocník
3. 3. 2025
0x
537x
Jak se AI učí podle Diamanta
Výklad postupu, jak se velké jazykové modely AI učí v porovnání s podobným procesem u člověka, inspirovaný americkým expertem Nirem Diamantem.
Základní vzdělávání
Spomocník
24. 2. 2025
0x
481x
Krize vnímání AI podle Carla Iacona
Zpráva o zajímavém podnětu pro vývojáře AI od australského knihovníka Carla Iacona, který se týká i učitelů.
Základní vzdělávání
Spomocník
19. 2. 2025
0x
1254x
WikiTok aneb Wikipedie ve stylu TikToku
Stránka, kde namísto videí přejíždíte přes náhledy náhodných encyklopedických hesel, je názornou ukázkou, jak může nepřetržitý feed z Wikipedie bojovat proti závislosti na algoritmech.
Základní vzdělávání
Spomocník
17. 2. 2025
0x
1327x
Definování AI kompetencí
Informace o práci odborníků z Opened Culture, kteří definovali specifické kompetence potřebné pro využití AI ve vzdělávání.
Základní vzdělávání
Spomocník
5. 2. 2025
0x
1352x
AI a multimodální učení v roce 2025
Budoucnost vzdělávání je v novém hybridním přístupu, kombinujícím jedinečnost lidské výuky s všestranností umělé inteligence.
Zobrazeno
12
z
138
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
...
12
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Ochrana osobních údajů
Národní pedagogický institut České republiky © 2025