Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (30)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 30 položek
Základní vzdělávání Spomocník
4. 10. 2021 0x 1117x
Prostředí bezpečné, či svobodné?
Shrnutí problematiky zavádění otevřených forem diskuze v rámci výuky na základě materiálu kanadské University of Saskatchewan, který popisuje škálu čtyř úrovní – od totální bezpečnosti k úplné…
Základní vzdělávání Spomocník
7. 12. 2020 0x 4115x
Jak učit obtížná témata v turbulentní době
Zpráva o kurzu MIT Teaching Systems Lab, který pomáhá učitelům zařadit do online a hybridní výuky kontroverzní témata, s nimiž žáci přicházejí mimo školu běžně do styku.
Základní vzdělávání
19. 5. 2020 0x 9023x
Jak se dobře ptát žáků a jak rozproudit diskuzi ve výuce?
Ptáme se celý život. Mnohé pedagogické metody jsou postaveny na otázkách. Umíme ale s nimi správně pracovat? Používáme ty správné strategie? Jak žáky „vyprovokovat“ k větší aktivitě v hodinách?…
Základní vzdělávání
29. 4. 2020 0x 4697x
Prodej mi Instagram!
V příspěvku je popsaná aktivita, která je založena na skupinové práci žáků, porozumění textu, jeho rozboru a zpracování prezentace s následným představením výsledků práce. Cílem aktivity je podpořit…
Základní vzdělávání
2. 3. 2015 0x 6332x
Jak na internet: Publikování na internetu
Na Internetu lze publikovat téměř cokoli, články, fotografie, video, software, cokoli, co lze převést do digitální podoby. Způsobů, jak takové publikování technicky realizovat je pak také mnoho a…
Gymnaziální vzdělávání
23. 12. 2014 0x 6027x
Projekt Meze svobody / Free2choose
Článek informuje o základních aktivitách projektu Meze svobody, který vede žáky k pochopení důležitosti dodržování lidských práv a předcházení projevů extremismu. Současně nabízí v příloze metodický…
Základní vzdělávání
25. 11. 2014 0x 10828x
Kontroverzní témata ve výuce
Tento článek se věnuje práci s kontroverzními tématy ve výuce. Poskytuje obecnější vhled do problematiky a nabízí několik argumentů, proč je dobré se ke kontroverzi postavit raději čelem než otočit…
Gymnaziální vzdělávání
30. 9. 2014 0x 7361x
Vítkov
Aktivita pracuje s událostí žhářského útoku extremistů ve Vítkově a na jejím příkladu motivuje žáky k přemýšlení o příčinách a následcích útoku optikou jednotlivých aktérů této události.
Gymnaziální vzdělávání
25. 9. 2014 0x 6934x
Proč nechci být extremistou
Aktivita, ve které žáci hledají a uvědomují si důvody, proč mladí lidé mohou začít sympatizovat s extremistickým hnutím a zamyslí se nad tím, jak jinak se mohou aktivně realizovat.
Gymnaziální vzdělávání
22. 9. 2014 0x 7163x
Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 3. část
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Gymnaziální vzdělávání
19. 9. 2014 0x 6896x
Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 2. část
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Gymnaziální vzdělávání
18. 9. 2014 0x 6863x
Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 1. část
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Zobrazeno 12 z 30 položek