Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „umění“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (15)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 15 položek
Základní vzdělávání
25. 9. 2024 0x 222x
Kultura, společnost – Jak na digitální kompetence na 1. stupni ZŠ
Vyučujete na 1. stupni základní školy a rádi byste do výuky zařadili digitální technologie? Nebo již digitální technologie zařazujete, ale hodila by se vám další inspirace? V následujícím seriálu…
Základní vzdělávání
24. 9. 2024 0x 212x
K čemu sloužilo gotické umění?
V dnešní době je pro nás umění často zdrojem estetického potěšení, sdělením určitého poselství nebo vyjádřením politického či společenského protestu. Málokdo z nás chodí do galerií obdivovat obrazy a…
Základní vzdělávání
30. 5. 2018 0x 12488x
Obraz
Tvorba malovaného obrazu s rámečkem. Celý postup je navržen tak, aby posluchače seznámil s klasickou tvorbou obrazu. Po sestavení přichystaných dílů (desky a částí lišty), následuje jejich úprava…
Základní vzdělávání Spomocník
13. 2. 2014 4x 7654x
Sir Ken Robinson
Profil zajímavého britského umělce-učitele, který byl za svůj přínos oboru povýšen do šlechtického stavu a svými projevy o reformě celosvětového školství oslovuje miliony posluchačů.
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2012 0x 16421x
Zpracování a tvorba videa online
Video se stalo jedním z nejrozšířenějších formátů zachycení reality. Téměř každý žák má mobilní telefon nebo fotoaparát, který umí pracovat jako digitální kamera. Proto se jeho využití ve výuce jeví…
Gymnaziální vzdělávání
15. 3. 2012 0x 7653x
Umělecká kreativita – stále nepostižitelný koncept
Text se zabývá okolnostmi a příčinami dosavadní nepostižitelnosti kreativity, která je neoddělitelným prvkem umělecké pedagogiky. V této souvislosti je potřeba se stále ptát, co vlastně o kreativitě…
Gymnaziální vzdělávání
3. 8. 2011 1x 24341x
Rozhovory s obrazy/galerie jako otevřený prostor inspirace/Otto Gutfreund a Emil Filla a Martin Vinazer
Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních…
Gymnaziální vzdělávání
28. 7. 2011 0x 16421x
Podpora výtvarné kreativity žáků pomocí ICT
Přesah ICT do výtvarné výchovy patří mezi neprávem opomíjené, a to i přesto, že s rozvojem profesí, jako je grafik, animátor nebo fotograf, je právě schopnost provázání informatiky a umění důležitá.…
Základní vzdělávání
21. 6. 2011 0x 12941x
Taneční a pohybová výchova: Obohacení vzdělávacího obsahu základního vzdělávání v oblasti Umění a kultura
Příspěvek ve stručnosti představuje vzdělávací oblast Umění a kulturu, jejíž koncepce vytvořila důležitý rámec nejen pro obory již dlouhodobě ve vzdělávání etablované – Výtvarnou a Hudební výchovu,…
Gymnaziální vzdělávání
11. 2. 2011 0x 10941x
Na téma identita
Svět je globalizován a zdá se, že i naše identita se stala pojmem v informační globální řeči, který označuje nějaký kód, pod nímž jsme zaznamenáni a sledováni velkým bratrem. To je ovšem jazyk 21.…
Základní vzdělávání
11. 11. 2008 0x 7857x
Chytání vzpomínek – virtuální pátrání po současném umění s umělkyní Pavlou Scerankovou
Příspěvek představuje zajímavý e-learnigový kurz připravený Národní galerií v Praze, kterým lze obohatit výuku výtvarné výchovy.
Gymnaziální vzdělávání
14. 8. 2006 0x 11861x
Reflexe proměny výtvarného umění v koncepci oblasti Umění a kultura
Zobrazeno 12 z 15 položek