Stupeň vzdělávání: 1. stupeň ZŠ
Věková skupina: 4.–5. ročník (9–11 let)
Vzdělávací obor: jazyk a jazyková komunikace – cizí jazyk – anglický jazyk
Časová dotace:
Metodická poznámka: Učíme žáky základním strategiím bezpečného pohybu na internetu, anglický jazyk a digitální technologie jsou tady prostředkem, ne cílem. Vytvoření bezpečného hesla je pouze jedna z částí bezpečného pohybu na internetu. Je více věcí, které zajišťují bezpečnost na internetu, a je dobré k tomu děti vědomě vést. Vytváření digitální stopy je otázka našeho vědomého rozhodování, dovedností a schopnosti správně vyhodnocovat situace a nebezpečí a dobře se rozhodovat.
Vzdělávací cíle: Žák/žákyně dokáže vytvořit bezpečné heslo.
Přínos využití digitálních technologií / komentář z pohledu rozvoje DK: Digitální technologie využíváme jako prostředek ke zvýšení povědomí o bezpečném chování ve virtuálním prostředí, připravujeme žáky na jejich budoucí život.
Popis vzdělávací aktivity:
Evokace
15 minut
Základní pojmy:
Krátká aktivita ve wordwallu zde
K čemu bychom měli v diskuzi směřovat?
HESLO:
Uvědomění
Po vložení hesla do rámečku se dole objeví, za jak dlouho by bylo heslo prolomeno a jak moc je toto heslo bezpečné.
Příklad:
20 minut
Co jsem se dozvěděl/a v dnešní hodině o bezpečnosti na internetu?
Reflexi můžeme provést formou řízeného rozhovoru, diskuze, brainstormingu na tabuli, ale i v nějakém sdíleném prostředí – např. slovním mrakem v Mentimeteru.
10 minut
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce:
5. ročník
Základní pojmy jsem napsala na tabuli, některé z nich žáci znali a dokázali i dost přesně definovat, u některých tušili a potřebovali pomoc s formulací, některé pojmy byly dosud neznámé. S pojmy by se dalo pracovat i formou spojování pojmu a definice. Při práci s heslem se žáci postupně učili zvyšovat bezpečnost svého hesla a zároveň přemýšleli nad zapamatovatelností vytvořeného hesla. Skupinová práce rozproudila velkou diskuzi.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Bezpečnost na internetu.
Ostatní články seriálu: