Žáci:
45 minut
1) Pustíme video.
2) Rozdáme text, necháme ho přečíst a zeptáme se žáků, čemu nerozuměli. Pokud je to v našich silách, dotazy zodpovíme.
1) Jednotlivým žákům zadáme úkol: „Jste kapitán lodi, která se má vypravit na několikaletou cestu do neznámých končin vesmíru. Můžete si vybrat pět členů posádky – které profese a které charakterové vlastnosti jsou podle vás nezbytné?“
2) Na odpověď dáme maximálně pět minut, poté žáky vyzveme, aby vytvořili čtyř až pětičlenné skupiny – zadáme skupinám stejnou otázku, je nutné, aby se všichni shodli na jednotné odpovědi.
3) Jednotlivé skupiny prezentují před třídou své preference a zdůvodní je. Součástí odpovědi by měla být i informace o tom, nakolik bylo pro ně těžké se ve skupině shodnout.
4) Zadáme domácí úkol (PL): a) Na obrázku je s rodiči Petr Ginz, chlapec, jehož kresba z terezínského ghetta shořela spolu s raketoplánem Columbia – vyhledejte a do PL napište jeho základní životopisné údaje. Kolik let by mu bylo v den havárie? b) Co byly „heimy“? c) Kdo byli autoři časopisu „Vedem“ a jaký byl jeho obsah? d) Osobnost Petra Ginze i tragédii raketoplánu připomíná i tato poštovní známka – které významné události či osobnosti byste věnovali poštovní známku vy? (Můžete ji i nakreslit.)
5) V následující hodině společně prodiskutujeme odpovědi a návrhy poštovních známek vyvěsíme na nástěnce nebo na třídním FB.
Kapitolu Den zkázy raketoplánu Colubia z cyklu Slavné dny pro střední vzdělávání najdete na http://www.slavne-dny.cz/episode/552807/den-zkazy-raketoplanu-columbia-1-unor včetně příloh.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Slavné dny.
Ostatní články seriálu: