45 minut
1) Učitel na začátku hodiny rozdá do skupin nakopírované pracovní listy.
2) Žáci pracují podle pokynů. Práce s pracovním listem. Žáci vypracovávají jednotlivé body – vždy jen velmi krátký čas na vypracování: I.a–II.c do tří minut, po kterých následuje zhruba stejně dlouhá rekapitulace formou hlasitého komentáře. Pokud se objeví zajímavá či problematická otázka, učitel ji napíše na tabuli, flipchart.
3) Společné sledování filmu ze série Slavné dny nebo se rozdá text z publikace „Slavné dny. 50 + 2 historických událostí“.
4) Žáci vypracovávají jednotlivé body – vždy jen velmi krátký čas na vypracování: III.a–III.b do tří minut, po kterých následuje zhruba stejně dlouhá rekapitulace formou hlasitého komentáře. Pokud se objeví zajímavá či problematická otázka, učitel ji napíše na tabuli, flipchart. Slovníček cizích výrazů: Anexe – připojení určitého území k území jiného suverénního státu.
Probíhá během aktivity několikrát formou diskuze, aby žáci dokázali argumenty potvrdit své názory.
Pro učitele:
Kapitolu Den, kdy byl spáchán atentát v Sarajevu z cyklu Slavné dny pro základní vzdělávání najdete na http://www.slavne-dny.cz/episode/821895/den-kdy-byl-spachan-atentat-v-sarajevu-28-cerven včetně příloh.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Slavné dny.
Ostatní články seriálu: