1 vyučovací hodina (cca 45 minut včetně projekce filmu)
1) Pustíme film.
2) Rozdáme žákům text z knihy „Slavné dny. 50 + 2 příběhy, které psaly historii“ a vyzveme je, aby v něm vyznačili slova, slovní spojení apod., kterým nerozumí. Pokud je to v našich silách, nejasnosti vysvětlíme.
3) Rozdáme PL a rozdělíme žáky do dvojic, které mají za cca 20 minut napsat fiktivní dialog mezi sportovci, kteří se přou, zda je vhodné i přes izraelský útok dále soutěžit.
4) Vyzveme několik dvojic, aby přečetlo své rozhovory, a ve společné diskuzi se pokusíme zformulovat alespoň tři argumenty podepírající názor jedné i druhé strany. Všechny texty se souhlasem autorů vyvěsíme na nástěnku, na třídní FB apod.
Důležité informace o jednotlivých olympionicích naleznete v knize Slavné dny. 50 + 2 příběhy, které psaly historii.
Kapitolu Den, kdy zemřela olympijská myšlenka z cyklu Slavné dny pro střední vzdělávání najdete na http://www.slavne-dny.cz/episode/609809/den-kdy-zemrela-olympijska-myslenka-5-zari včetně příloh.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Slavné dny.
Ostatní články seriálu: