45 minut
1) Žáci mají za úkol vysvětlit následující citáty, zároveň vyjadřují souhlas či nesouhlas:
Mají citáty něco společného?
2) Diskutujeme: Proč jsou citáty slavných osobností oblíbené? Znáte nějaké negativní citáty slavných, které běžně citujeme? Proč si je čteme? Jakou mají funkci? Jak je lze zneužít?
3) Žáci mají za úkol vymyslet výrok, do kterého vloží vlastní životní zkušenost. Ve výroku zrcadlí vlastní poznání, zkušenost, vlastní úspěch/neúspěch.
4) Citáty/výroky si čteme, žáci si je vzájemně vysvětlují.
5) Promítneme video: https://www.stream.cz/slavnedny/10001943-den-kdy-terry-fox-zacalsvuj-maraton-nadeje
6) Reflexe videa: Co Terry Fox dokázal? Proč to dělal? Jaký byl jeho cíl? Co se vám na jeho chování líbilo? Co se vám nelíbilo? Proč? Jak se vy vyrovnáváte s vlastními problémy? Jak byste se vyrovnávali se situací, ve které se ocitl Terry Fox?
7) Žáky rozdělíme do skupinek po třech, rozdáme jim pracovní list (PL ZŠ), mají za úkol vymyslet výrok Terryho Foxe, který by v sobě nesl odkaz, který pro žáky Terryho čin má. Výsledky si čteme a vysvětlujeme si je.
8) Výsledné práce si můžeme vyvěsit ve třídě.
Probíhá během aktivity několikrát formou diskuse, závěrečná úkolem 6 a 7.
Pro učitele:
1) https://sk.wikipedia.org/wiki/Okr%C3%ADdlen%C3%A9_slov%C3%A1
Kapitolu Den, kdy Terry Fox začal svůj Maratón naděje z cyklu Slavné dny pro střední vzdělávání najdete na http://www.slavne-dny.cz/episode/10001943/den-kdy-terry-fox-zacal-svuj-maraton-nadeje včetně příloh.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Slavné dny.
Ostatní články seriálu: