2 vyučovací hodiny (cca 80 minut včetně projekce filmu)
1) Pustíme video a nebo rozdáme text z knihy „Slavné dny 50 + 2 příběhy, které psaly historii“.
2) Po projekci se žáci rozdělí do dvojic. Každá má deset minut na to, aby uvedla alespoň tři argumenty pro a tři proti využívání zvířat při výzkumu vesmíru.
3) Argumenty v heslech napíší na tabuli (většina se bude nejspíš opakovat), ve společné diskuzi vybere třída z každé skupiny tři nejzávažnější.
4) Rozdáme pracovní list s otázkami na doma: Ve kterých dalších oblastech vědeckého výzkumu jsou využívána pokusná zvířata? Znáte nějaké organizace, které se zabývají bojem za práva zvířat? Najděte na internetu logo, které označuje kosmetický výrobek, který nebyl testován na zvířatech.
5) V následující hodině společně probereme jednotlivé odpovědi.
Seznam nejslavnějších psů sovětského vesmírného programu naleznete v knize Slavné dny 50 + 2 příběhy, které psaly historii.
Kapitolu Den, kdy první živý tvor vyletěl na oběžnou dráhu z cyklu Slavné dny pro střední vzdělávání najdete na http://www.slavne-dny.cz/episode/625431/den-kdy-prvni-zivy-tvor-vyletel-na-obeznou-drahu-3-listopad včetně příloh.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Slavné dny.
Ostatní články seriálu: