Žáci:
2 vyučovací hodiny (cca 80 minut včetně projekce filmu)
1) Pustíme film nebo si přečteme text z knihy „Slavné dny 50+2 příběhy, které psaly historii“.
2) Rozdáme text a do skupin (ideálně 4 – 5 členů) zadáme úkol: Vymyslete dva argumenty, jimiž byste Palachův čin podpořili, a dva, které jej naopak zpochybňují.
3) Zástupci skupin píší argumenty do dvou sloupců pod sebe. Vybereme z každého sloupce tři nejčastější a vedeme o nich řízenou diskuzi. Nenutíme žáky, aby zaujali vyhraněný postoj, otázku po smyslu necháme otevřenou.
4) Domácí úkol (PL)
a) Vyhledejte doma základní informace o Janu Zajícovi, Ryszardu Siwiecovi a Natálii Gorbaněvské.
b) Napište úvahu, v níž vysvětlíte, co měli všichni společného s Janem Palachem a co si o jejich činech myslíte.
5) V některé z následujících hodin učitel se souhlasem žáků některé práce nechá přečíst nebo je vyvěsí na nástěnku či třídní FB.
Kapitolu Jan Palach z cyklu Slavné dny pro střední vzdělávání najdete na www.slavne-dny.cz/episode/547775/den-kdy-se-upalil-jan-palach-16-leden včetně příloh.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Slavné dny.
Ostatní články seriálu: