Žák se seznámí se zdravými potravinami a jídly. Současně zjistí, kolik zdravých jídel si může za své kapesné koupit.
Určeno pro 2. ročník – matematika
Učitel/ka: Dostáváte kapesné? Co si za něj nejčastěji kupujete? Kupujete si za něj také něco k jídlu? Co to nejčastěji bývá?
Učitel/ka určí sumu (číslo do 100), za kterou budou děti „nakupovat“. Vyvolá první dvojici žáků. Ti společně vybírají zdravé potraviny a jídla mezi obrázky. Lepí je pomocí magnetů nebo lepící plastelíny na tabuli a sčítají jejich ceny, dokud nedosáhnou stanovené sumy (ceny jednotlivých potravin jsou buď přímo u vystřiženého obrázku, nebo je děti domalují). Současně musí „nakupovat“ jen zdravé potraviny a jídla. Ostatní děti počítají s nimi do svých sešitů.
Podle rychlosti první dvojice je možné vystřídat i více žáků.
Hodnocení jednotlivých nákupů nejen z hlediska počtů, ale i z pohledu složení, podílu zeleniny, ovoce a minima sladkostí. Každé dítě si spočítá, kolik stála jeho svačina.
Doporučené odkazy: www.YesNeYes.cz, www.ZijZdrave.cz
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Žij zdravě.
Ostatní články seriálu: