Žák si uvědomí množství cukrů obsažených v potravinách.
Dlouhodbý cíl: Žák bude regulovat množství cukru v jídlech, která jí.
Děti se rozdělí do skupin po 3 až 4. Každá skupina dostane obrázky potravin. Učitel musí dětem zdůraznit, o jaké množství potravin se jedná (1 litr colového nápoje, sklenička džusu, 1 čokoládová tyčinka, 1 banán, miska jahod, 1 kobliha, 1 jablko, ¼ melounu, 1 porce kečupu, 1 čokoládové vajíčko, 1 jogurt, 1 čokoládový koktejl).
Učitel: Na zadní stranu každého obrázku každý z vás napíše, kolik té určité potraviny sní (vypije) za týden.
Každá skupina dostane 102 kostek cukru.
Učitel: Ke každému obrázku dejte tolik kostek cukru, kolik podle vás obsahuje.
Diskuse
Učitel: Myslíte, že je dobré jíst velké množství cukru? Proč ano/proč ne?
Děti by měly diskusí dospět k tomu, že určité množství cukru je potřebné, ale velké množství škodí. Cukr by se neměl konzumovat místo jídla, ale po jídle. Je lepší cukr v ovoci než čokoláda atd.
Kvíz (viz příloha)
Dětem přečtěte odpovědi z tabulky. Děti si opravují hromádky cukru podle správných odpovědí.
Diskuse o tom, zda děti něco překvapilo.
Užitečné odkazy: www.YesNeYes.cz, www.ZijZdrave.cz
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Žij zdravě.
Ostatní články seriálu: