Žák vytvoří recept na zdravý pokrm, posléze pokrm uvaří.
Učitel: Co doma jíte? Jakou svačinu si připravujete nebo vám připravují rodiče? Chodíte do restaurací?
Diskuse o tom, zda je lepší chodit do restaurací nebo jíst jídlo doma, jaké suroviny jsou zdravé.
Děti se rozdělí do skupin po 3 až 4.
Učitel: Zkuste vytvořit recept. Jako suroviny použijte zdravé potraviny, například ovoce, zeleninu, mléčné výrobky, celozrnné pečivo apod. Recept byste měli zvládnout připravit sami.
Až děti úkol dokončí, přichází na řadu prezentace receptů. Každou skupinu ostatní děti poslouchají a poté podaj konstruktivní zpětnou vazbu (první by měla být pochvala a potom připomínka, co by mohlo být na receptu lepší).
Děti pokračují v prezentaci a hodnocení receptů z minulé hodiny.
Děti se rozdělí do skupin podle počtu tak, aby bylo celkově 7 skupin. Každá skupina dostane jiný recept (1. Ovocné kouzlo, 2. Pirátský oběd, 3. Ranní posilnění, 4. Sendvič drsný slečny, 5. Shake it, 6. Sladká ňamka, 7. Vajíčková míchanice). Každá skupina si recept prostuduje a poté recept prezentuje ostatním. Diskuse o tom, v čem jsou tyto recepty lepší/horší než jejich vlastní výtvory.
Učitel dětem zadá domácí úkol – vybrat si jeden z mnoha odprezentovaných receptů a připravit ho doma. (Pozor! U mnoha receptů je nutné zdůraznit, že jim musí pomoci někdo dospělý, např. při vaření brambor, pečení ryby, práci s mikrovlnnou troubou, mixérem, pečení v troubě, přípravě míchaných vajíček.) Na další hodině budou děti vyprávět, jak jim pokrm chutnal.
Užitečné odkazy: www.YesNeYes.cz, www.ZijZdrave.cz
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Žij zdravě.
Ostatní články seriálu: