Učitel přečte několik slov, úkolem žáků je vybrat vždy jedno, které mezi ostatní nepatří. Proč dané slovo do skupiny nepatří?
Učitel: Co doma jíte, když přijdete ze školy? Jíte zdravá jídla? Kolik sníte zeleniny, kolik hamburgerů a čokolády?
Diskuse.
Žáci by měli dojít k tomu, že i když není možné nezdravá jídla nejíst vůbec, je možné snížit jejich množství v jídelníčku (například když budou jíst dostatečné množství zeleniny, ovoce, pít vodu a místo tučných mas jíst spíše kuřecí maso a rybu atd.).
Učitel žákům ukáže obrázek potravinové pyramidy a vysvětlí, jak jsou jednotlivá patra uspořádána (dole se nachází zelenina a ovoce, nahoře jsou jídla, která bychom měli jíst jen výjimečně, vlevo jsou vždy zdravější potraviny než vpravo). Zodpoví otázky dětí.
Žáci se rozdělí do skupin po 3 až 4. Každá skupina vytvoří plakát potravinové pyramidy. Buď mohou dostat obrázky, které do ní nalepí a vybarví. Nebo si mohou obrázky nakreslit sami a umístit je do pyramidy podle vlastního uvážení. Soutěž – nejhezčí pyramida bude vystavena ve třídě.
Vítěze vyberou samy děti – kritéria výběru:
Hodnocení plakátů, výstava nejlepších prací.
Děti by měly říct, která ze zdravých jídel budou jíst, až přijdou domů (změnit stravování). Na příští hodině by měly hned ze začátku diskutovat o tom, zda jedí zdravěji.
Hodinu je možné rozdělit do dvou samostatných jednotek (podle rychlosti práce dětí), aby děti stihly připravit pěkné plakáty podle svých představ.
Doporučené odkazy: www.YesNeYes.cz, www.ZijZdrave.cz
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Žij zdravě.
Ostatní články seriálu: