Diskuse ve dvojicích.
Učitel každému žákovi rozdá čtyři kusy speciálního sudoku. Žáci doplňují stejným způsobem jako číselné sudoku (v každém řádku i sloupci musí být slovo označující určitý sport pouze jednou). Po kontrole sudoku následuje diskuse. Sudoku by mělo žákům posloužit jako inspirace pro výběr dalšího sportu. Během diskuse je vhodné zmínit některé známé osobnosti českého sportu (například tenista Berdych, veslař Synek). Pro děti je v tomto věku vzor velmi důležitý.
Učitel: Jakého sportovce obdivujete? Proč právě jeho/ji?
Dále by diskuse měla směřovat k tomu, proč je důležité sportovat. Děti by s pomocí učitele měly dojít diskusí k názoru, že sport a pohyb je nezbytný pro zdravý život. Pokud jen budou sedět u počítače, hrozí jim nadváha nebo obezita a s nimi související zdravotní obtíže.
Učitel se zeptá, co všechno můžeme dělat pro své zdraví kromě sportu. Děti by měly jmenovat zdravou stravu, dostatek spánku, vyhýbání se kouření a alkoholu, duševní pohodu atd.
Doporučené odkazy: www.YesNeYes.cz, www.ZijZdrave.cz
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Žij zdravě.
Ostatní články seriálu: