Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a jeho psychika
>
Jazyk a řeč
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Vzdělávací obor
Všechny
Jazyk a řeč
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Sebepojetí, city, vůle
Očekávaný výstup
Všechny
Správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
Pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
Vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
Vést rozhovor (naslouchat druhým, vyčkat, až druhý dokončí myšlenku, sledovat řečníka i obsah, ptát se)
Domluvit se slovy i gesty, improvizovat
Porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku příběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách)
Formulovat otázky, odpovídat, hodnotit slovní výkony, slovně reagovat
Učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
Naučit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod.)
Sledovat a vyprávět příběh, pohádku
Popsat situaci (skutečnou, podle obrázku)
Chápat slovní vtip a humor
Sluchově rozlišovat začáteční a koncové slabiky a hlásky ve slovech
Utvořit jednoduchý rým
Poznat a vymyslet jednoduchá synonyma, homonyma a antonyma
Rozlišovat některé obrazné symboly (piktogramy, orientační a dopravní značky, označení nebezpečí apod.) a porozumět jejich významu i jejich komunikativní funkci
Sledovat očima zleva doprava
Poznat některá písmena a číslice, popř. slova
Poznat napsané své jméno
Projevovat zájem o knížky, soustředěně poslouchat četbu, hudbu, sledovat divadlo, film, užívat telefon
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(178)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
178
položek
Zpět
1
...
10
11
12
13
14
15
Další
Předškolní vzdělávání
30. 7. 2008
0x
21479x
Svatý Václav
Integrovaný blok zaměřený na seznamování dětí s historickou postavou sv. Václava.
Předškolní vzdělávání
23. 7. 2008
0x
30214x
Traktor
Tento integrovaný blok byl realizován v květnu jako součást celoročního projektu. Základní téma jsme se snažili rozvinout tak, aby nabízené činnosti byly pro děti zajímavé, aby navazovaly na…
Předškolní vzdělávání
8. 7. 2008
0x
13372x
Hrajeme si s odpadovým materiálem aneb Inspirujeme se uměním Nových realistů
Každý den se setkáváme s různými odpadovými a zbytkovými materiály. Autorka nabízí rozmanité náměty, jak tyto odpadové materiály dále efektivně využít ve výtvarných činnostech.
Předškolní vzdělávání
5. 3. 2008
0x
59033x
S knížkami se kamarádím
Děti získávají pozitivní vztah ke knihám a ke čtení.
Předškolní vzdělávání
18. 2. 2008
0x
71740x
Velikonoce - Jak šlo vejce na vandr
Prostřednictvím estetických prožitků chceme vytvořit sváteční náladu pro přípravu na svátky jara a přirozeně vnést děti do doby dětství jejich prarodičů a praprarodičů.
Předškolní vzdělávání
13. 11. 2007
0x
36436x
Písnička - Zvířátka na statku
Cílem tématu je především naučit se novou písničku. Tato aktivita je doplněna o mnoho dalších zajímavých činností (např. výtvarné čarování, vyprávění příběhů). Děti získávají nové poznatky ze života…
Předškolní vzdělávání
1. 10. 2007
0x
14770x
Tvořit na flétně krásné tóny
Obsah příspěvku přibližuje jeden z možných způsobů, jak děti seznamovat s hrou na flétnu formou zájmové aktivity. Cílem je přiblížit dětem hravou formou "hudební hračku" - flétnu, naladění na…
Předškolní vzdělávání
3. 7. 2007
0x
18488x
Jedeme na výlet
<b>Charakteristika integrovaného bloku:</b> Autorka uvádí nabídku činností, která směřuje k naplňování vytyčeného cíle žádoucími metodami a formami práce. Rozsah nabídky je úměrný předpokládanému…
Předškolní vzdělávání
29. 6. 2007
0x
12791x
Jak se v Praze cestuje
<b>Charakteristika integrovaného bloku:</b> Tento projekt je součástí školního vzdělávacího programu Praha - město, ve kterém žiji. Směřuje k vytváření elementárního povědomí o širším přírodním,…
Předškolní vzdělávání
26. 6. 2007
0x
38179x
Pekař peče housky
<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Tento projekt je součástí dlouhodobějšího tematického bloku s názvem "Kdo, co, čím aneb Práce dospělých", který seznamuje děti s prací dospělých,…
Předškolní vzdělávání
21. 6. 2007
0x
44597x
Zaťukalo jaro
<b>Charakteristika integrovaného bloku:</b> Ukázka integrovaného bloku ve ŠVP PV rozvíjí výtvarnou fantazii a tvořivost, podporuje získávání vědomostí o přírodě kolem nás i charakteristických znacích…
Předškolní vzdělávání
13. 6. 2007
0x
41786x
Poslové jara
Týdenní tematický celek Poslové jara děti pomocí poezie seznamuje se životem ptáků a také s počátkem jarního období. Cílem je sblížení dětí s literárním uměním - s poezií, rozvíjení kladného vztahu k…
Zobrazeno
12
z
178
položek
Zpět
1
...
10
11
12
13
14
15
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky