Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (36)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 36 položek
Základní vzdělávání
25. 2. 2021 0x 3738x
Svobodné strukturování a jeho význam ve vzdělávání
Jsme zvyklí své úvahy zaznamenávat lineárně a vedeme k tomu i další generace. To, jaký přínos nám může nabídnout alternativní způsob zápisu, zkoumám na konkrétních pracích dětí na prvním stupni v…
Základní vzdělávání
11. 2. 2021 1x 2524x
Vývoj koncepce výuky předmětu projektové vyučování – Brány do poznávání světa
Článek předkládá náhled do vývoje nové koncepce výuky předmětu projektového vyučování. Tento vývoj byl určován pečlivým vyhodnocováním funkčních a nefunkčních prvků ve struktuře výuky, současně též…
Základní vzdělávání
4. 2. 2021 2x 4636x
OrgPad jako nástroj k individualizaci ve výuce a v přístupu k dětem
Naše očekávání na výsledky žákovské práce mohou být ve výsledku tím, co omezuje jedinečnost každého dítěte. Tato má zkušenost, kterou jsem získala v začátcích práce s OrgPadem ve výuce, mne vedla k…
Základní vzdělávání
1. 2. 2021 3x 3946x
OrgPad ve výuce na prvním stupni ZŠ
V současnosti vyhledáváme digitální nástroje, které bychom mohli skutečně smysluplně využít ve výuce. Očekáváme od nich jednoduchost a praktičnost, ale také přínos něčeho nového, co děti baví a…
Základní vzdělávání
10. 3. 2014 0x 13868x
Orální historie
Článek seznamuje čtenáře s významem, s pojetím a využitím mezipředmětově pojatých výukových aktivit metody orální historie ve vzdělávacích oborech RVP ZV.
Základní vzdělávání
19. 12. 2013 0x 6276x
Podivné století: scénář 2. projektového setkání
Podivné dědictví – Exodus – odchod Čechů ze Sudet, holocaust, odsun Němců, emigrace. Chceme ukázat, jak tenká je hranice mezi spravedlností a odplatou, jak rozličné mohou být důvody pronásledování a…
Základní vzdělávání
17. 12. 2013 0x 10128x
Čtenářská gramotnost v projektech
Článek představuje některé zajímavé projekty podpořené z OP VK, jejichž výstupy mohou přispět k podpoře a rozvoji čtenářské gramotnosti ve výuce. Každý projekt je krátce představen, připojeny jsou…
Základní vzdělávání
30. 9. 2013 0x 5343x
I čtvrťák může vědět, co je prostupnost krajiny
Článek popisuje vývoj při plánování a realizaci dlouhodobého projektu žáky 4. tříd. Projekt byl zaměřen na téma Krajina.
Základní vzdělávání
17. 9. 2013 0x 7774x
Specifika CLIL metodiky
Metodika CLILu čerpá jak z didaktiky cizího jazyka, tak z didaktiky odborného předmětu. Desátá kapitola online příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ je právem považována za stěžejní, jelikož…
Odborné vzdělávání
11. 6. 2012 0x 9120x
Žákovský projekt Floristika
Jedná se o dlouhodobý – tříletý žákovský projekt v oboru zahradník. Projekt rozvíjí znalosti žáků z teoretických předmětů vazačské a aranžérské činnosti (1. ročník, dle ŠPV) a vazačství a…
Odborné vzdělávání
5. 6. 2012 0x 8305x
Ukázkové hodiny v odborném výcviku oboru kuchařské práce
Ukázková hodina je výukovou formou používanou v odborném výcviku v oboru kuchařské práce, ve kterém se vzdělávají žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o praktické ukázky přípravy a…
Základní vzdělávání
29. 5. 2012 0x 15434x
Já svou zemi znám
Projektové vyučování věnované poznání České republiky bylo realizováno ve spojených ročnících (4. a 5.) málotřídní školy. Následující článek lze chápat jako nabídku aktivit a nápadů, z nichž si každý…
Zobrazeno 12 z 36 položek