Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (8)
Zobrazení:
Zobrazeno 8 z 8 položek
Základní vzdělávání
2. 11. 2021 0x 470x
Co nebylo v učebnici (4. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků ze 6. až 7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia
Vzdělávací program Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text v osmi tematických blocích seznamuje žáky s tvorbou odborného textu.
Gymnaziální vzdělávání
26. 10. 2021 0x 486x
Co nebylo v učebnici (2. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků středních škol s maturitní zkouškou
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný profesní i osobní život v informační společnosti 21.…
Základní vzdělávání
11. 10. 2018 0x 7766x
Čtenářské strategie od prvních školních dní
Rozvíjení čtenářské gramotnosti je oblastí, kde se vzájemně prolínají a překrývají otázky co, jak a proč žáky učíme. Učitelé v 1. ročníku vědí, že cílem není pouze zvládnutí techniky čtení a psaní na…
Základní vzdělávání
7. 6. 2011 0x 4416x
Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 36
Tento článek je dvanáctým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol…
Základní vzdělávání
19. 5. 2011 0x 4443x
Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 30
Tento článek je šestým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Základní vzdělávání
18. 11. 2010 0x 14478x
Zvoník od Matky Boží
Při práci s texty o zvoníku Quasimodovi si žáci uvědomí pravdivost výroku „První pohled často klame“. Přemýšlí o svých postojích k lidem, kteří se něčím odlišují od ostatních, odhalují své charaktery…
Základní vzdělávání
18. 1. 2006 1x 54941x
Mezinárodní výzkum čtenářské gramotnosti a jeho výsledky v ČR
Příspěvek se věnuje mezinárodnímu výzkumu čtenářské gramotnosti. Testováni byli patnáctiletí žáci všech typů škol. Výsledky českých žáků jsou tradičně mezinárodně podprůměrné.
Základní vzdělávání
1. 12. 2004 0x 16145x
Poslech s porozuměním a mluvení v prvním období výuky NJ na ZŠ
Autorka se soustřeďuje na praktické ukázky výuky německého jazyka v 1. – 3. třídě ZŠ, kdy se ještě učitel u malých dětí nemůže opřít o psaný text. Středem zájmu se tedy stává poslech s porozuměním a…
Zobrazeno 8 z 8 položek