Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „holocaust“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (29)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 29 položek
Základní vzdělávání
9. 10. 2019 0x 11310x
Uri Orlev: Běž, chlapče, běž (čtenářská dílna)
S příběhem Srulika/Jurka se žáci přenesou do válečného Polska a spolu s ním zažívají dobrodružný boj o přežití. Dílna je zaměřena na příklady obětavé pomoci různých lidí – od Poláků po Němce. A…
Odborné vzdělávání
26. 9. 2017 0x 9856x
Okamžik rozhodnutí
V roce 2016 vydal ostravský PANT, z. s., v edici Moderní dějiny (pozn.: stejné označení nese i vzdělávací portál PANTu www.modernidejiny.cz) publikaci s názvem Okamžik rozhodnutí – životní volby ve…
Gymnaziální vzdělávání
19. 3. 2015 0x 9049x
Centrum vizuální historie Malach: brána k tisícům jedinečných životních příběhů
V Centru vizuální historie Malach při Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze jsou zpřístupněny videonahrávky životopisných rozhovorů s pamětníky celého 20. století. Studenti,…
Základní vzdělávání
16. 6. 2014 0x 12417x
„Ničí lidé“
Kdo rozhoduje o tom, do jaké země patříme? Je možné, aby někdy lidé nepatřili vůbec nikam? Jsou takoví lidé ještě vůbec lidé? Kdo je odpovědný za uprchlíky a vyhnance?
Základní vzdělávání
12. 6. 2014 0x 9766x
Zpěv na okraji propasti. Kultura v Terezíně, 1941–1945
Co znamenala kulturní činnost pro vězně v ghettu Terezín? Jaká byla role umění v krajní situaci terezínského ghetta a jak ji lze interpretovat? Jaké rozpory v sobě nesla umělecká činnost v Terezíně?
Základní vzdělávání
10. 6. 2014 0x 6071x
Využití videozáznamů svědectví pamětníků
Co se můžeme dozvědět o člověku a historii z vyprávění jednotlivých lidí? Co v takovém vyprávění může chybět a co naopak nenajdeme nikde jinde? Co a jak si pamatujeme z toho, co jsme zažili? Čím je…
Základní vzdělávání
5. 6. 2014 0x 6574x
Příběh zachránců
Co to znamená někomu pomáhat? Kdy se člověk může stát zachráncem a kdy naopak sám záchranu potřebuje? Existují nějaké vlastnosti, které pomáhají lidem stát se zachránci?
Základní vzdělávání
2. 6. 2014 0x 8514x
Mezinárodní výbor Červeného kříže a Terezín
Proč je Rosselova zpráva odlišná od reality života v ghettu? Co by Maurice Rossel potřeboval k sepsání objektivní zprávy? Co konkrétně měl podle vás Mezinárodní výbor Červeného kříže dělat, aby…
Základní vzdělávání
29. 5. 2014 0x 7226x
Četníci v Terezíně
Byli čeští četníci spoluviníky utrpení terezínských vězňů? Co byste potřebovali vědět, abyste si na takovou otázku mohli odpovědět? Co všechno mohlo ovlivňovat chování četníků k terezínským vězňům?…
Gymnaziální vzdělávání
25. 3. 2014 0x 15862x
Pracovní listy a metodika pro učitele ke knize Anne Franková - komiksový životopis
V lednu 2014 vyšly pracovní listy a metodika pro učitele ke knize Ernie Colóna a Sida Jacobsona Anne Franková - komiksový životopis (Paseka, 2013), kterou vypracovali lektoři o. s. Asi-milovaní ve…
Základní vzdělávání
9. 1. 2013 0x 6070x
Ochota pomoci
Jak to, že je člověk ochoten pomoci i přes smrtelné nebezpečí, které mu hrozí? Mají lidé ochotní pomoci něco společného? Které okolnosti jejich pomocné akci pomáhají, které ji naopak komplikují?
Základní vzdělávání
7. 1. 2013 0x 6452x
Pomáhat nejslabším
Jaký smysl mělo cvičit každé ráno před kasárnami v Terezíně? Proč se trápit udržováním pořádku a čistoty, když se zdá, že vše ztratilo smysl? K čemu se učit zeměpis, latinu, poslouchat o literatuře v…
Zobrazeno 12 z 29 položek