Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
Očekávaný výstup
Klíčová kompetence
Průřezové téma
 

Zvolené filtry

Očekávaný výstup
Lidé kolem nás
Články (71)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 71 položek
Základní vzdělávání
4. 10. 2024 0x 1156x

Přátelství a mezilidské vztahy

Co je to přátelství, jak se projevuje? Jaký je rozdíl mezi osobním přátelstvím a „přátelstvím“ na sociálních sítích? Zorientovat se ve světě, který nabízí účelová, virtuální či opravdová přátelství.
Základní vzdělávání
6. 12. 2021 0x 2169x

Co nebylo v učebnici (9. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 3.–5. ročníku ZŠ

Společný vzdělávací program učících knihovníků a učitelů v dílčích částech reflektuje téma informace a její význam v cestě za celoživotním učením.
Základní vzdělávání
23. 11. 2021 0x 1878x

Co nebylo v učebnici (7. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia

Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvíjet informační gramotnost žáků 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídajících ročníků osmi- a šestiletého gymnázia.
Základní vzdělávání
25. 10. 2021 0x 2487x

Co nebylo v učebnici (1. část) – Na cestě od autora ke čtenáři v knihovně pro věkovou kategorii žáků z 1.–2. ročníku ZŠ

Společný vzdělávací program knihovníků a učitelů dává nahlédnout na fenomén knihy z různých a pro žáky mladšího školního věku dosud neznámých úhlů pohledu.
Základní vzdělávání
3. 6. 2021 0x 3055x

Co o tobě víme

Výuková aktivita Co o tobě víme vede žáky k tomu, aby si uvědomili, proč je důležité dodržovat zdravý a bezpečný přístup při práci s digitálními technologiemi. Žáci si nejprve zážitkovým způsobem…
Základní vzdělávání
31. 1. 2019 0x 24333x

Skupinová práce na ZŠ

Skupinová práce jako metoda a forma práce s žáky na základní škole bývá občas opomíjena. Ve školách by měli žáci práci ve skupině zažít. Během ní dochází k socializaci skupiny a ke spolupráci, mohou…
Základní vzdělávání
31. 1. 2018 0x 21569x

Co nevíme o bramborách?

Text popisuje realizaci aktivity zaměřené na využití formativního hodnocení ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 5. ročníku základní školy. Ověření uvedené aktivity proběhlo ve třídě 5. M v…
Základní vzdělávání
31. 1. 2018 0x 14969x

Co nevíme o ...?

Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě…
Základní vzdělávání
19. 4. 2017 0x 10999x

O černém mlynáři

O černém mlynáři je příběhové drama propojené s výukou prvouky tak, aby si žáci měli možnost něco z učiva „zažít“. Děti se blíže seznámí s povoláním mlynáře a pokusí se zaujmout postoj k porušení…
Základní vzdělávání
29. 9. 2015 5x 14396x

Kdo a proč utíká?

Žák se seznámí s pojmy uprchlík, migrace, emigrace. Na základě konkrétních příběhů uprchlíků se vcítí do pocitů uprchlíků, odhalí důvody emigrace, vyhledává informace vztahující se k jednotlivým…
Základní vzdělávání
13. 1. 2015 0x 16073x

Ten dělá to a ten zas tohle

Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ (vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Lidé kolem nás), při níž jsou společně v jedné třídě bez přítomnosti asistenta pedagoga…
Neformální vzdělávání Spomocník
3. 1. 2014 0x 11291x

Klíčení, aneb rosteme s dětmi II.

<p> Prvn&iacute; pokračov&aacute;n&iacute; seri&aacute;lu o velmi podařen&eacute;m projektu, jehož metodicky velmi inspirativn&iacute; v&yacute;stupy se mohou hodit leckomu z v&aacute;s.</p>
Zobrazeno 12 z 71 položek