Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
Očekávaný výstup
Klíčová kompetence
Průřezové téma
 

Zvolené filtry

Očekávaný výstup
zpracovává a prezentuje výsledky své práce s využitím pokročilých funkcí aplikačního softwaru, multimediálních technologií a internetu
Články (25)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 25 položek
Gymnaziální vzdělávání
24. 2. 2025 0x 749x

Prezentace s avatarem jako námět pro inovaci ve výuce

V minulém příspěvku jsme si ukázali nástroj využívající AI k vytvoření prezentace. Je to využitelné ve výuce, jak pro aktivitu studentů, tak i „pro změnu“ naší klasické prezentace. Zároveň jsme si…
Gymnaziální vzdělávání
21. 1. 2025 0x 929x

AI pro prezentace studentů i učitelů – Gamma.app

Umělá inteligence není jen ChatGPT. Jak napsal Neumajer již v roce 2019, je všude kolem nás. Studenti i učitelé běžně používají většinou neplacené tzv. velké jazykové modely, ale je čas se podívat na…
Gymnaziální vzdělávání
14. 9. 2021 0x 9841x

Vizuální bádání ve výuce – mood board jako nástroj průzkumu a prezentace

Zajímá vás, co si vaši žáci myslí, jak se dívají na problémy současnosti, nebo třeba na historické události? Pokud hledáte způsoby, jak rozproudit diskusi netradičním způsobem, pomoci vám mohou…
Gymnaziální vzdělávání
24. 7. 2018 12x 64997x

Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ

Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i…
Gymnaziální vzdělávání
23. 11. 2017 0x 11458x

Jak na obrázky v prezentacích II

Článek je druhým dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. První díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti vložení,…
Gymnaziální vzdělávání
21. 11. 2017 1x 21640x

Jak na obrázky v prezentacích I

Článek je prvním dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. Tento první díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti…
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2017 0x 16552x

Jak motivovat žáky v matematice k nejvyšším cílům Bloomovy taxonomie?

V článku je popsána výuková aktivita, která motivuje žáky k hlubšímu pochopení probrané látky formou kooperace a kolaborace za použití moderních ICT formou tvorby sady testových úloh z matematiky na…
Gymnaziální vzdělávání
18. 4. 2016 0x 48949x

Jak na formuláře v textovém editoru Word

Tento článek je návodem, jak vytvořit v textovém editoru Word jednoduchý formulář. Proces tvorby je ukázán na příkladu hlavičkového papíru školy, text je doplněn videonávodem.
Gymnaziální vzdělávání
13. 4. 2016 0x 12215x

Jak na tvorbu publikací II

Tento článek je pokračováním článku Jak na tvorbu publikací I o tvorbě a úpravách publikací v textovém editoru. Zabývá se problematikou vkládání záhlaví a zápatí, tvorbou obsahu a rejstříku, členěním…
Gymnaziální vzdělávání
12. 4. 2016 2x 16164x

Jak na tvorbu publikací I

Tento článek je prvním ze dvou článků zabývajících se návodem tvorby a úprav publikací v textovém editoru. Přibližuje problematikou stylů, číslování stránek a nadpisů, vkládání poznámek pod čarou a…
Gymnaziální vzdělávání
10. 11. 2015 0x 20515x

Internetová peněženka

PayPal je elektronický platební systém, který v zásadě funguje podobně jako běžný bankovní účet. V čem se ale liší od běžných bankovních účtů? Liší se především svou bezpečností a zároveň…
Gymnaziální vzdělávání
31. 5. 2012 3x 15748x

Škola jako vydavatelství I.

Podpora čtenářské gramotnosti, tvůrčího psaní nebo schopnosti žáků používat ICT k prezentaci informací patří mezi priority českého školství. Jednou z možností, jak všechny tři oblasti harmonicky…
Zobrazeno 12 z 25 položek