Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9432)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9432 položek
Základní vzdělávání
22. 9. 2004 0x 34844x
Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Úvod
Užití tradiční metody řešení geometrických úloh – rýsování – je u žáka mladšího školního věku omezené. Lze však použít i další metody: kreslení a vybarvování, překládání a stříhání papíru, skládání s…
Základní vzdělávání
20. 9. 2004 0x 17300x
Klíčové kompetence ve vzdělávacích systémech zemí EU
Dotazník mapující pozici klíčových kompetencí ve vzdělávacích systémech některých evropských států. Text odkazuje na klíčové kompetence definované v rámci Lisabonského procesu.
Předškolní vzdělávání
17. 9. 2004 0x 19262x
Chytří lidé nekouří
Program je zaměřen proti vzniku a rozvoji kuřáctví a kouření. Je to program preventivní, určený dětem předškolního věku. Ukazuje jednu z cest, jak vychovávat budoucí nekuřáky. Jeho smyslem je položit…
Předškolní vzdělávání
17. 9. 2004 0x 34970x
Vyrostla nám veliká řepa
<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Tento projekt vznikl na základě dlouhodobého pozorování pole s řepou. Při vycházce děti vytáhly řepu z hlíny, a to nás vedlo k plánu činností k…
Předškolní vzdělávání
17. 9. 2004 0x 54350x
Program na podporu správné výslovnosti hlásek
Podle RVP PV je jedním z hlavních záměrů předškolního vzdělávání rozvoj intelektu, řeči a jazyka dítěte, resp. rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, porozumění,…
Základní vzdělávání
15. 9. 2004 0x 11966x
Interpretace uměleckého textu a RVP ZV - I
Článek se zabývá interpretací a pochopením textu a základním směřováním literární výchovy.
Základní vzdělávání
15. 9. 2004 0x 10964x
Interpretace uměleckého textu a RVP ZV - II
Na příkladu konkrétních literárních děl je demonstrována práce učitele při interpretaci uměleckého textu.
Základní vzdělávání
15. 9. 2004 0x 9627x
Pracovní skupina C - Informační a komunikační technologie
V rámci Lisabonského procesu byla ustanovena pracovní skupina C, která se soustředí na zajištění přístupu k ICT pro všechny občany. Předkládáme některé dílčí závěry, ke kterým dospěla.
Základní vzdělávání
13. 9. 2004 0x 25520x
Co rozumíme pojmem informace?
Text naznačuje problémové okruhy a pojmy oblasti ICT, se kterými se mohou absolventi škol setkat v rozvinuté informační společnosti. Zvláštní pozornost je věnována mnohoznačnosti a neurčitosti pojmů,…
Předškolní vzdělávání
13. 9. 2004 0x 35387x
Pohybové aktivity dětí v mateřské škole podporující zdraví
<strong>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</strong> Projekt pohybových aktivit je součástí ŠVP, je zpracován z hlediska přínosu pro dítě a připravených podmínek, je zaměřen na rozvoj…
Základní vzdělávání
9. 9. 2004 0x 9569x
Zkušenosti s tvorbou školního vzdělávacího programu v rámci projektu Kurikulum životních dovedností škol podporujících zdraví
Příspěvek se věnuje tvorbě školního vzdělávacího programu tak, jak k němu přistoupila Základní škola Karviná – Hranice. Pedagogický sbor, který se na tvorbě ŠVP podílel, pracoval ve dvou směrech.…
Základní vzdělávání
7. 9. 2004 3x 29779x
Mediální výchova – inspirace k realizaci
Autor předkládá inspirativní návrhy k rozvinutí mediální gramotnosti a realizaci průřezového tématu Mediální výchova v praxi škol.
Zobrazeno 12 z 9432 položek