Odborné články Všechny články autora „Martin Volný“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (13)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 13 položek
Gymnaziální vzdělávání
16. 7. 2025 0x 445x

Občan 2.0: Digitálním občanem bez front na úřadech

Spuštění aplikace eDoklady přitáhlo zájem veřejnosti k tématu elektronizace veřejné správy, tzv. eGovernmentu. Zatímco elektronická občanka je pro mnohé spíše novinkou, řadu služeb veřejné správy…
Gymnaziální vzdělávání
3. 2. 2025 0x 984x

FakeCZech: Dezinformátorem pomocí Canvy

Lekce prohlubuje digitální a mediální gramotnost žáků a rozvíjí jejich kritické myšlení. Online nástroj pro grafický design Canva využijí k napodobení reálné dezinformace, která manipuluje uživateli…
Základní vzdělávání
23. 9. 2024 0x 798x

Občan 2.0: Občanský průkaz

Převzetí občanského průkazu znamená v životě každého mladého člověka významný předěl, s patnáctým rokem věku nabývá řady práv, ale i povinností. Lekce využívá tohoto momentu v jeho životě, aby…
Základní vzdělávání
19. 9. 2024 0x 1021x

Občan 2.0: Občané a (e)občanky

Spuštění aplikace eDoklady přitáhlo zájem veřejnosti k tématu elektronizace veřejné správy, tzv. eGovernmentu. Zatímco je elektronická občanka novinkou, eObčanka je s námi už od roku 2018. Umí však…
Gymnaziální vzdělávání
9. 7. 2024 0x 938x

Jak si na SŠ poradit s propojením výchovy k občanství aktivnímu i digitálnímu

Zatímco koncept aktivního občanství „adoptoval“ český vzdělávací systém už Bílou knihou v roce 2002, koncept digitálního občanství nám může stále připadat jako neologismus. Přitom právě propojení…
Odborné vzdělávání
20. 5. 2024 0x 2301x

FactCZech: Žerte brouky! aneb Jak si poradit s euromýty

Lekce se zaměřuje na tzv. euromýty, hoaxy, které představují Evropskou unii jako nevěrohodnou a arogantní organizaci, která kombinací manipulativních a direktivních nástrojů vnucuje evropským občanům…
Odborné vzdělávání
2. 5. 2024 4x 1996x

FactCzech: Co je psáno, je i dáno?

Lekce problubuje digitální a mediální gramotnost žáků a rozvíjí jejich kritické myšlení. Žáci pracují s konkrétní událostí a jejím mediálním obrazem. Identifikují narativ šířený v článcích na…
Odborné vzdělávání
7. 3. 2024 0x 2036x

FactCzech: Fotky nelžou?

Lekce problubuje digitální a mediální gramotnost žáků a rozvíjí jejich kritické myšlení. Pracují s obrazovými hoaxy, které zasáhly české uživatele sociálních sítí. Analyzují jejich narativy …
Gymnaziální vzdělávání
3. 10. 2023 2x 2525x

BAD NEWS GAME: V kůži dezinformátora

Lekce představuje unikátní výukovou on-line hru Bad News, která má v hráčích vypěstovat odolnost vůči dezinformacím. Na jejím vývoji spolupracovala nizozemská organizace DROG, zaměřující se na boj…
Gymnaziální vzdělávání
19. 9. 2023 0x 1939x

Jak být občanem, nikoli ovčanem III – Jak na projekt

Cílem lekce je pomoci žákům zapojit se do života občanské společnosti a překonat jejich nedůvěru ve vlastní dovednosti i možnosti. V jejím průběhu se naučí, jak efektivně komunikovat s klíčovými…
Gymnaziální vzdělávání
4. 9. 2023 0x 3263x

Jak být občanem, nikoli ovčanem I – Jak ovlivnit veřejné dění

Na konkrétní občanské inciativě zprostředkované reportáží regionální TV i e-ziny se žák seznámí s nástroji občanské participace a jejich využitím při řešení problémů ve svém nejbližším okolí. V…
Gymnaziální vzdělávání
28. 8. 2023 0x 2206x

Jak být občanem, nikoli ovčanem II –⁠ Jak na sociální sítě

Cílem lekce je pomoci žákům zapojit se do života občanské společnosti a překonat nedůvěru ve vlastní dovednosti i možnosti. Pro konkrétní občanskou inciativu (viz Jak být občanem, nikoli ovčanem I)…
Zobrazeno 12 z 13 položek