Odborné články Všechny články autora „Ivana Frýbová“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (13)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 13 položek
Základní vzdělávání
7. 4. 2014 0x 21766x

CLIL: Teplé a studené barvy

Výukový plán na téma Teplé a studené barvy podporuje činnostní učení a kreativitu při samostatné práci i práci ve skupině. Přináší integraci předmětů výtvarné výchovy s německým jazykem…
Gymnaziální vzdělávání
4. 1. 2011 0x 20071x

Zkušenosti s vedením žákovského portfolia v hodinách německého jazyka

Příspěvek shrnuje dosavadní zkušenosti s vedením žákovských portfolií. Zaměřuje se na konkrétní cíle, důvody pro zařazení EJP do vyučovacích hodin němčiny a na konkrétní realizaci portfolií.
Gymnaziální vzdělávání
25. 10. 2010 0x 28068x

Virtuální hospitace - Německý jazyk: Plány a sny

Úvodní motivační hodina k tématu Plány a sny s cílem nácviku dovednosti mluvení. Žáci pracující především ve skupinách si nejprve vytvoří hypotézy (seznamují se s podmiňovacím způsobem v němčině),…
Základní vzdělávání
18. 10. 2010 2x 24763x

Pythagorova věta metodou CLIL

Příspěvek je věnován propojení matematiky a německého jazyka, tématem je Pythagorova věta a základem výuky je metoda CLIL. Jedná se o blok pěti vyučovacích hodin a je určen žákům 7. třídy nebo…
Základní vzdělávání
27. 7. 2010 0x 21636x

Übungstypologie zum kommunikativen Unterricht (anhand eines Lesetextes)

Text je určen pro žáky základních škol nebo víceletých gymnázií, je autentický a ukazuje možnost, jak učitel na základě jednoduchého textu a jednotlivých cvičení může přivést žáky na jazykové úrovni…
Gymnaziální vzdělávání
26. 7. 2010 0x 22143x

Übungstypologie zum kommunikativen Unterricht (anhand eines Lesetextes)

Text z praxe ukazuje možnost, jak učitel na základě středně těžkého textu a jednotlivých cvičení může přivést žáky (úroveň B1) ke komunikaci. Žáci a žákyně se rychle orientují v krátkém autentickém…
Gymnaziální vzdělávání
30. 6. 2010 0x 13029x

Lesetraining kommunikativ

Téma „Jak číst a jaké strategie používat” bylo v odborné literatuře již několikrát zpracováno. Tento příspěvek se zaměřuje na propojení receptivních a produktivních dovedností v rámci čtení s…
Jazykové vzdělávání
31. 5. 2010 0x 16782x

Zavedení druhého cizího jazyka v základních školách

Text rekapituluje velkou podporu výuky německého jazyka ve školách v minulých letech a zaměřuje se na nutnost zavedení povinné výuky druhého cizího jazyka v ZŠ v rámci RVP ZV. Tato nutnost je…
Jazykové vzdělávání
21. 1. 2010 0x 16159x

Němčina – odkud, kam?

Začlenění české společnosti do evropských struktur je do značné míry podmíněno jazykovými znalostmi naší populace. Rozšiřování znalostí cizích jazyků je považováno v současnosti za velmi důležité.…
Gymnaziální vzdělávání
10. 4. 2008 0x 14024x

Komunikace mezi lidmi – Genderové rozdíly

Žáci vyjmenují vlastnosti, které se obvykle připisují mužům a ženám, popíší důsledky pro individuální život, a ztotožňují se s myšlenkou, že značná část „mužských“ a „ženských“ vlastností nevychází z…
Gymnaziální vzdělávání
10. 4. 2008 0x 10407x

Einkaufen im KaDeWe

Na základě čtení s porozuměním žáci reprodukují novou slovní zásobu, hledají výrazy i ve slovníku, procvičují ji v jednotlivých cvičeních, odpovídají na otázky k přečtenému textu apod.
Gymnaziální vzdělávání
16. 7. 2007 0x 12452x

Staniční výuka

Využití práce ve stanicích při vyučování německého jazyka, organizační pravidla, hodnocení, výhody této formy práce.
Zobrazeno 12 z 13 položek