Domů > Odborné články > Všechny články autora „Jan Maršák“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (25)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 25 položek
Základní vzdělávání
16. 12. 2011 0x 6517x
Celkové roční počty vyučovacích hodin ve vybraných evropských zemích
Článek chce čtenáře stručně informovat o srovnávací analýze popisující roční počty vyučovacích hodin ve školách v povinném vzdělávání pro vybrané evropské země.
Základní vzdělávání
24. 8. 2011 0x 8288x
Gramotnosti ve vzdělávání
V článku jsou stručně popsány přístupy k srovnávacím analýzám vztahujícím se k pojetí určitých druhů gramotností ve vzdělávání u nás a ve vybraných zahraničních zemích.
Základní vzdělávání
23. 8. 2011 0x 6784x
Zakotvení matematického vzdělávání ve vzdělávacích systémech vybraných zemí a jejich reakce na výsledky mezinárodních výzkumů (srovnávací analýza)
Článek informuje o pojetí a výsledcích srovnávací analýzy, jež měla pedagogickou veřejnost informovat o postavení a koncepcích matematického povinného vzdělávání v kurikulech vybraných zemí i o jeho…
Základní vzdělávání
19. 8. 2011 0x 8483x
Přehledová studie o výuce dějepisu ve vybraných evropských zemích s akcentem na výuku dějin 20. století (na úrovni povinného vzdělávání)
Článek informuje o srovnávací analýze, která se zabývala problematikou výuky dějepisu v povinném vzdělávání ve vybraných zemích s akcentem na problematiku výuky dějin 20. století.
Základní vzdělávání
27. 7. 2011 0x 7507x
Modelové učební osnovy
Cílem článku je přehledně čtenáře informovat o srovnávací analýze, jež se zabývala problematikou existence a postavení „modelových“ učebních osnov v rámci kurikulárních dokumentů ve vybraných…
Základní vzdělávání
4. 3. 2011 1x 15975x
Přírodovědná gramotnost – srovnávací analýza, 2. část
Druhá část srovnávací analýzy se týká pojmu přírodovědné gramotnosti v kurikulárních dokumentech vybraných zemí: Kanada, USA. Předkládá závěry plynoucí ze srovnávací analýzy, tabulku srovnání v…
Základní vzdělávání
3. 3. 2011 0x 17800x
Přírodovědná gramotnost – srovnávací analýza, 1. část
První část srovnávací analýzy se týká pojmu přírodovědné gramotnosti v kurikulárních dokumentech vybraných zemí: Česká republika, Anglie, Skotsko, Irská republika, Finsko, Belgické království –…
Základní vzdělávání
10. 8. 2009 0x 15270x
PISA a TIMSS – různé tváře matematické gramotnosti
Článek analyticky srovnává dva mezinárodní výzkumné projekty PISA a TIMSS z hlediska jejich pojetí matematické gramotnosti a všímá si především rozdílů v nich. V závěru pak článek poukazuje na…
Základní vzdělávání
18. 12. 2008 0x 6644x
Jak poslední zjištění z TIMSSu (ne)souvisí s kurikulární reformou?
Reakce na zveřejněné výsledky mezinárodního výzkumu TIMSS 2007 (Trends in International Mathematics and Science Study), který zjišťoval v 59 zemích úroveň vědomostí a dovedností žáků v matematice a…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2008 0x 9319x
O vztahu teorie a experimentu ve faktuálním poznávání (2. část)
Článek rozvíjí problematiku vztahu mezi teorií a experimentem ve faktuálním poznávání v rámci přírodovědného vzdělávání.
Gymnaziální vzdělávání
4. 12. 2008 0x 9666x
O vztahu teorie a experimentu ve faktuálním poznávání (1. část)
Článek se zabývá problematikou vztahu mezi teorií a experimentem ve fakuálním poznávání v rámci přírodovědného vzdělávání.
Gymnaziální vzdělávání
24. 9. 2008 0x 5373x
Využití webu Evropské organizace pro jaderný výzkum (CERN) v přírodovědném vzdělávání
Informace o možnostech využití webových stránek CERNu.
Zobrazeno 12 z 25 položek