Anotace: | Za poslední čtvrtstoletí došlo k ztrojnásobení počtu obézních dětí. Lékaři bijí na poplach a hovoří o epidemii. Ta bude pro další generace znamenat výrazné zhoršení kvality života a častější výskyt vážných zdravotních komplikací (např. cukrovky 2. typu, vysokého tlaku). Nejlepší prevencí je zdravý životní styl, který zahrnuje nejen nutričně vyváženou stravu, ale také pravidelný pohyb. Jeho základní pravidla by měla být dětem vštěpována již od útlého věku. Tento materiál se zaměřuje na získání znalostí o zdravém stravování. Zábavnou formou se děti seznamují se zdravými potravinami. Součástí se stala rovněž samotná příprava svačiny s využitím zdravých potravin. |
---|---|
Podpora výuky jazyka: | |
Klíčové kompetence: |
|
Očekávaný výstup: | |
Mezioborové přesahy a vazby: |
|
Průřezová témata: | Nejsou přiřazena žádná průřezová témata. |
Organizace řízení učební činnosti: | Skupinová, Individuální |
Organizace prostorová: | Školní třída, Specializovaná učebna |
Nutné pomůcky: | 1 pracovní list s křížovkou pro každého žáka, suroviny na přípravu svačiny: bílé jogurty, salátové okurky, papriky, celozrnné bagety, šunka, sýry, mandarinky, hrušky, piškoty, potřebné nádobí |
Klíčová slova: | zdravý životní styl, zdravý způsob života, stravovací a výživové návyky, zdravá strava |
Cíl výuky:
Žák se seznámí se zdravými potravinami a jídly.
Určeno pro 2. ročník
Motivace (3 minuty)
Učitel/ka: Jaké druhy ovoce a zeleniny znáte? Jak často byste je měli jíst? Proč jsou pro naše zdraví důležité?
Hlavní část (40 minut)
Každé dítě dostane pracovní list s křížovkou, kterou vyplní. Společně ve třídě diskutují, jaká jídla je možné z jimi vyluštěných potravin připravit. Učitel/ka děti směřuje k tomu, aby vymyšlená jídla byla ze zdravých surovin.
![]() |
Ukázka jedné křížovky (všechny v příloze) |
Poté se rozdělí do skupin po maximálně 6 dětech. Každá skupina si vybere jedno jídlo, které připraví. Děti mohou kromě potravin, jejichž názvy odhalily v křížovkách, použít i další suroviny. Ty si mohou podle pokynů učitele nebo učitelky přinést z domu nebo je zajistí pedagog.
Po skončení přípravy jídla děti naaranžují lavice nebo stoly ke společnému stolování. Svačiny mohou vzájemně ochutnávat.
Závěr (2 minuty)
Děti společně zhodnotí, jak jim připravené svačiny chutnaly, zda je jejich příprava složitá a proč je důležité se zdravě stravovat.
Doporučené odkazy: www.YesNeYes.cz, www.ZijZdrave.cz
Zařazení do seriálu: | Tento článek je zařazen do seriálu Žij zdravě. Ostatní články seriálu:
| ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Přílohy: |
| ||||||||
Anotované odkazy: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy. | ||||||||
Přiřazené DUM: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM. | ||||||||
Přiřazené aktivity: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity. |
Zobrazeno: 14178krát



1 uživatel

zatím nikdo

1 uživatel

zatím nikdo

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.