Zdravé luštění
Cíl výuky:
Žák nakreslí 3 zdravé potraviny (dlouhodobější cíl: žák jí zdravé potraviny).
Motivace (7 minut)
Učitel: Co rádi jíte?
Děti vyjmenují mnoho potravin.
Učitel: Které potraviny z těch, co jste jmenovali, jsou podle vás zdravé?
Děti zřejmě u mnoha potravin (nápojů) nebudou vědět, zda jsou zdravé, nebo nezdravé. V mnoha případech mohou dělat chyby. Učitel by je měl dovést diskusí k tomu, že nejzdravější je zelenina a ovoce, proto by jich měly jíst co nejvíce. Oproti tomu čokoláda či sladký nápoj zdraví příliš neprospívají.
Hlavní část (30 minut)
Děti dostanou do dvojic 3 sady písmen. Každá sada skrývá jednu zeleninu. Děti seřadí písmenka a vzniknou jim tato slova: mrkev, hrášek, brambora. Učitel rozdá každému tři obrázky (slova, která děti rozluštily). Děti obrázky vybarví. S použitím slov na obrázcích děti vymyslí básničku či písničku, které poté přednesou nebo zazpívají svým spolužákům.
Závěr (8 minut)
Na závěr děti zopakují, jaké potraviny jsou zdravé. Každé dítě by mělo říct alespoň jednu zdravou potravinu.
Učitel: Jaké zdravé potraviny sníte, až přijdete ze školy domů? Proč je důležité jíst zdravé potraviny?
Diskuse.
Na konci hodiny děti nakreslí tři zdravé potraviny.
Užitečné odkazy: www.ZijZdrave.cz, www.YesNeYes.cz
Náhled | Typ | Velikost | Název |
---|---|---|---|
![]() | 506 kB | Zdravé luštění |