Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Zoologie – Obojživelníci ČR

Ikona teoreticky

Zoologie – Obojživelníci ČR

Ikona odbornost
Autor: RNDr. Miroslav Pražienka
Anotace: Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení.

Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních.

Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Obor příspěvku:Přírodopis
Klíčová slova: obojživelníci, hodnocení, zoologie

Text článku:

Soubor aktivit popisuje výuku tématu obojživelníci v ČR. Do obou vyučovacích hodin jsou zapojeny prvky formativního hodnocení se snahou přenést proces učení co nejvíce od učitele k žákovi. Téma navazuje obsahem i smyslem na předchozí téma – obojživelníci. Aktivita byla vytvořena a na dvou třídách nižšího gymnázia pilotována v průběhu podzimu 2017.

Časová dotace: dvě vyučovací hodiny (2 x 45 minut)

Cílová skupina: druhý stupeň ZŠ / nižší gymnázium

Zaměření: prvky formativního hodnocení

Zařazení v RVP: BIOLOGIE ŽIVOČICHŮ:  

P-9-4-02 rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin

P-9-4-04 zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka; uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku se živočichy.

P-9-4-02p rozliší jednotlivé skupiny živočichů a zná jejich hlavní zástupce

Hodnocení hodiny žáky a metodiku naleznete v přiložených souborech.

Zařazení do seriálu: Tento článek je zařazen do seriálu Hodnocení žáků.

Ostatní články seriálu:

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
doc334 kBHodnocení hodiny žáky
doc32 kBVýuková aktivita
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 08. 02. 2018
Zobrazeno: 261krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
PRAŽIENKA, Miroslav. Zoologie – Obojživelníci ČR. Metodický portál: Články [online]. 08. 02. 2018, [cit. 2018-02-19]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/21665/ZOOLOGIE---OBOJZIVELNICI-CR.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.