Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení.
Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních.
Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Realizace úlohy: 26. 10. 2017
Třída: 9. B
Modelová úloha směřuje k naplnění očekávaného výstupu z RVP ZV ROZDĚLENÝ A INTEGRUJÍCÍ SE SVĚT
D-9- 8-01 vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa; uvede příklady střetávání obou bloků
Učivo: studená válka, rozdělení světa do vojenských bloků + politické, hospodářské, sociální a ideologické soupeření
Zadání úlohy včetně řešení a hodnocení naleznete v přiložených souborech.