S rostoucím množstvím informací nelze stále nafukovat obsah výuky jednotlivých předmětů. Nelze také pouze zaměňovat stará témata jinými. Proto nový školský zákon přinesl kromě jiného jednu zásadní změnu ve školském systému - přechod od osnov k rámcovým vzdělávacím programům.
Učíme se proto, abychom v osobním životě i ve sféře profesní zvládali nejrůznější situace. Člověk nevystačí s encyklopedickými poznatky. Potřebuje získat dovednosti, které mu umožní analyzovat situaci, zhodnotit své znalosti, dovednosti, schopnosti, najít možné varianty řešení, stanovit jejich klady a zápory, vybrat ty vhodné, být za své rozhodnutí schopný nést odpovědnost, respektovat individuální rozdíly, kulturní a náboženské odlišnosti, práva, dodržovat povinnosti, nebát se poradit, umět spolupracovat apod.
V současné době škola směřuje k tomu, aby žáky vybavila klíčovými kompetencemi, které jim v tom pomohou.
Níže uvedený materiál se zaměřuje na strategie k rozvíjení klíčových kompetencí občanských, sociálních a personálních. Pracovní listy jsou vhodné jako inspirace při tvorbě a realizaci školních vzdělávacích programů.
Úvodní pracovní listy jsou určeny pro učitele. Příklad konkrétní aktivity je zpracovaný pro přímé využití se žáky. Text je k dispozici v jazyce českém, anglickém a německém. Materiál při reálném použití by měl být přizpůsoben individuálním potřebám účastníků: učitelů a žáků.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích: