Pomůcky:
Časová dotace:
Zdroje:
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Vzdělávací cíle:
Přínos využití digitálních technologií:
Metodická poznámka:
A. PŘÍPRAVA (1x 20 min.)
B. REALIZACE (1x 45 min.)
Organizace:
Kritéria hodnocení aktivity učitelem:
Učitel může hodnotit především tyto oblasti:
Hodnocení by mělo být především formativní – ocenit snahu a tvůrčí přístup, poskytnout konkrétní doporučení, co by příště šlo zlepšit (např. čitelnost mapy, větší důraz na vysvětlení příčin konfliktu, systematičtější práce se zdroji).
Aktivita přinesla žákům možnost lépe porozumět složitému tématu rozpadu Jugoslávie skrze vizualizaci dat do podoby map, což jim usnadnilo orientaci v geopolitických souvislostech. Zároveň si vyzkoušeli práci s digitálním nástrojem pro tvorbu kartogramů. Obtíže nastávaly zejména v těchto oblastech:
Celkově byla aktivita přínosná a motivující, ale pro lepší výsledky by bylo možná vhodné poskytnout žákům ukázkový vzor mapového zpracování.
Článek je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 4.0 .
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Materiály s klíčovým slovem NPO 3.1 DIGI vytvořil tým metodiků v projektu Podpora škol v kontextu digitalizace (Národní plán obnovy 3.1 DIGI) pro podporu pedagogů při ICT revizích.
Další informace, metodické materiály i inspiraci do výuky jednotlivých předmětů i napříč předměty najdete na webu https://digitalizace.rvp.cz/

Národní pedagogický institut České republiky © 2025